...... наложи и се да спре, защото аз бях вече на улицата
а, аз все още чакам (вече си се представям като оня скелет, дето чакал идеялният мъж) тая държава да стане нормална, поне що се отнася до ежедневното житие и битие, която ще брани беззащитния пешеходец като го глобява при неправилно пресичане, а ако няма какво да му вземе, ще му отнеме телефона или телевизора, същото се отнася и за велосипедисти, които пресичат на колела пешеходна пътека или се карат леко или не до там леко подпийнали
хайде сега да си представим следната ситуация: аз съм наглия шофьор (на комфортно топло или хладно в зависимост от сезона) и си карам по малка уличка с 30-40 км/ч, и изведнъж...изскача пешеходецът, който не знае някои основни нещица, а именно:
- колата тежи 2 тона;
- при мокър и/или заледен път спирачният път се удължава;
- при валеж видимостта се намалява, респективно адекватността на реакция се влошава;
- силата на тежестта се влияе от масата и скоростта, и ако да кажем ти си 40кг и те удари нещо с масата от по-горе пък било то и с 20км/ч, ще си като прегазена от влак не точно спрял;
- спирачките на една кола са в права зависимост от масата и и времето, за което ускорява;
- слава богу напоследък, къде от пестене на материал, къде от теории за безопасност колите в долните си облицовъчни части на купето се правят от пластмаси, за да се смекчи тежестта при евентуален удар (желязото и без това стана твърде скъпо, а и пречи на ускорението);
- поради част от гореизброените причини НЕ следва да се изскача рязко на шосето, включително на пешеходна пътека - не следва да се бяга, независимо колко много бързаме или си мислим, че така по-малко пречим на движението;
някога, като студентка, пресичайки широк булевард зад току що спрял автобус, колата ме закачи, шофьорът, явно възпитан и твърде изплашен/ядосан, спря, слезе от колата, хвана ме за ръката, а с другата понечи да ме зашлеви, но се спря, после произнесе прочувствена реч - беше прав
колко му е да почерниш две семейства, при това напълно невинен...