Автор Тема: Нептун-професионалисти и глупаци  (Прочетена 30108 пъти)

Рени

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12741
  • Мъдрият се познава по това,че много се смее.
Нептун-професионалисти и глупаци
« -: Февруари 05, 2014, 01:12:16 pm »
Ясно за неясното в натала. ;)
„Това е моят ритъм и винаги е било така: който може – ме следва, за останалите не отговарям“

Lilla

  • Без Астро Теми
  • Hero Member
  • *
  • Публикации: 13839
Re: Нептун-професионалисти и глупаци
« Отговор #1 -: Февруари 05, 2014, 01:31:34 pm »
Защо глупаци?
Melius est prudenter tacere, quam inaniter loqui

Papy

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7914
Re: Нептун-професионалисти и глупаци
« Отговор #2 -: Февруари 05, 2014, 01:34:44 pm »
Защо професионалисти :)

Satin

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3180
Re: Нептун-професионалисти и глупаци
« Отговор #3 -: Февруари 05, 2014, 01:58:03 pm »
Аз не разбрах  :)

Diyana

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1702
Re: Нептун-професионалисти и глупаци
« Отговор #4 -: Февруари 05, 2014, 02:10:19 pm »
Аз не разбрах  :)
+1 :012:

Освен, че Рени приема лично всяка лоша дума против Нептун и май ще пробва да го реабилитира. :012:
De omnibus dubitandum est

Papy

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7914
Re: Нептун-професионалисти и глупаци
« Отговор #5 -: Февруари 05, 2014, 03:11:01 pm »
Как мислите Нептун в Скорпион, Стрелец и Козирог дали насочва по-различен начин шестото чувство ?

мисля, че нептун в стрелец довнася малко за интуитивни разни подобрения, особено ако е в някой меркуриев или лунен дом, или аспект

Satin

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3180
Re: Нептун-професионалисти и глупаци
« Отговор #6 -: Февруари 05, 2014, 04:18:50 pm »
Намерих си в компютъра някакво описание за положението на Нептун в домовете. Не пише кой е авторът, нито помня от къде съм го взела.

НЕПТУН В ДОМОВЕТЕ

Домът, в който е разположен Нептун в рождения хороскоп, е житейската арена, на която ние търсим спасение – “реалният” свят отвъд булото. Ако искаме да разберем разнообразните проявления на Нептун в домовете, трябва да имаме предвид неговото архетипно ядро. Всеки планетен символ обрисува съществено значение, различно от това на всеки друг планетен символ, и устойчиво на всяко едно равнище на изразяване – телесно, емоционално, интелектуално, имагинативно – във външния или вътрешния живот. Нептун показва нашия копнеж по Рая. Този копнеж прави границите на индивидуалното его пропускливи и океанът на колективната душа (psyche) прониква през тях. Чрез Нептун ние се стремим към fons et origo (лат. началото и произхода - източника на творението), към изгубения Рай и към Рая, който някой ден може да бъде отново спечелен. В този си стремеж ние предчувстваме същевременно заплаха и се боим от лакомата майка Тиамат, която ще ни погълне, докато протягаме ръка към закрилящата майка Мария, която ще се застъпи за греховете ни. Където е разположен Нептун в рождения хороскоп, сме едновременно спасители и спасени. Ние може да се идентифицираме несъзнателно с онези, които са безпомощни жертви, и да не разпознаем тайната връзка между жертвата и нейния преследвач. Възможно е да се мъчим да спасяваме тези жертви, тайнствено тъждествени на нашите ранени същности, от разрушителната мощ на външния свят, който също лежи скрит вътре в собствените ни души. И ние жадуваме да се освободим от страданието чрез един спасител, който фактически е притежание на собствените ни души. В сферата на живота, описвана от рождения дом на Нептун, се намираме в огледална зала - лечители, преследвачи и жертви, всичко наведнъж, - докато може би проблесне чрез изпитването на състрадание едно усещане за единство, предлагащо избавление от самотния затвор на смъртното ни съществуване.
Там, където срещаме Нептун, сме склонни да губим обективността си и чувството си за отделност. Ние сме едновременно заслепени и заслепяващи другите, мамещи и измамени, но винаги преследващи целта на сливането в края на пътя, дори когато отричаме подобни чувства. Преставаме да бъдем индивиди и се сливаме с колективното море. Отваряне на сърцето и отслабване на волята могат да възникнат като съвместни последици от загубата на индивидуалните граници. Саможертва, често конкретна, може да бъде изискана, но в крайна сметка нашата мечта за избавление е това, което трябва да бъде пожертвано, преди да можем да започнем да правим разлика между лелеяните си блянове и онова, което е действително там отвън, и да престанем да се себеизмъчваме. Това е голямото предизвикателство на Нептун. Проективната идентификация – приписването на частици от нас самите върху другия и сетне изпитване на сливане с този друг на несъзнателно ниво – е естественият подход на Нептун. И понеже в света на Нептун ние не различаваме аз от ти, не можем да разпознаем копнежа си за спасение в обектите и хората, с които сме се слели.
В следващите страници тези общи наблюдения върху Нептуновите проявления в домовете на хороскопа са приложени дом по дом. Но принципът остава един и същ навсякъде. Домът е неутрално поприще от живота, което ние моделираме според естеството на собствената ни същност. Манилий описва дома от хороскопа като templum (лат. светилище; място, посветено на боговете; храм) и този античен термин може да ни бъде от помощ в разбирането какво означават домовете. Тemplum е също така дума за храм, който по времето на Манилий е бил празна сграда или обозначено свещено място, лишено от нуминозност, докато не се постави в него култова статуя на божество. Чрез всеки templum от рождената карта ние изживяваме, посредством планетите, поставени там, онези богове или архетипни сили, които фактически са интелигентните образци на собствените ни души.

Satin

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3180
Re: Нептун-професионалисти и глупаци
« Отговор #7 -: Февруари 05, 2014, 04:19:22 pm »
Нептун в І дом

Точката на Асцендента е точката на раждането и първият дом, естественият дом на Марс, представлява навлизането на индивида в света. Той не е само телесното изживяване на раждането, но и всяко раждане, случващо се през живота – всяка ситуация, в която чрез акт на независима воля се опитваме да наложим своята лична реалност върху външния свят. Следователно в първи дом имаме работа с индивидуалното чувство за могъщество и сила на въздействие във външния свят. Начинът, по който изразяваме тази мощ, е тъждествен с образа, който имаме за света отвън; нашите методи съответстват на нашите проекции, защото това, което виждаме в заобикалящата ни среда, е всъщност нашата собствена интерпретация за него. Така в хода на времето нашето възприятие за света оформя света, оправдавайки нашите предварителни представи.
Ние приписваме на живота качествата на знака на Асцендента или на планетите близо до него. Той е лещата, през която възприемаме съществуването, фокусът, който въвеждаме в света, начинът, по който “слагаме в скоби” света. И тъй като виждаме света по този начин, ние неотменно действаме и се държим в съответствие с нашето виждане. Нещо повече, животът отговаря на нашите очаквания и отразява собствената ни гледна точка обратно към нас. (Хауърд Саспортас, “Дванадесетте дома”, Лондон, Аквариан Прес, 1985, стр.38)
Нептун в първи дом, особено в рамките на 10 градуса от Асцендента, поставя незабавна дилема, понеже природата на Нептун е противоположна на природата на Марс. Където Марс се старае да отстоява своята мощ над живота, Нептун се стреми да избегне раждането. Където изживяваме Нептун, се чувстваме безнадеждни и безсилни, защото сме в ръцете на сили, по-могъщи от нас. Преживяването на физическото раждане може да бъде почувствано от лице с Нептун в първи дом като процес, в който той или тя не притежава воля и няма избор. Касае се за волята на майката или може би на доктора или на акушерката, но не и за собствената воля, и архетипният Марсов компонент на борба, присъщ на процеса на раждане, често куриозно отсъства. Виждала съм това положение в картите на мнозина, чиито майки са били упоени до безсъзнание по време на раждането, и майката и детето споделят произтичащите от това вцепененост и умора. Цялото преживяване се състои сякаш под водата. По-късно в живота индивидът има склонност да се отнася към външната действителност със същата умора и пасивност. Нептун в първи дом тайно се чувства безсилен и силно разтревожен, когато се сблъсква с избори и предизвикателства, изискващи определено решение или волеви акт, особено ако съществува риск за отделяне или самота. Понякога тази необходимост от избор се замества от странен фатализъм, сякаш животът така или иначе е нереален и затова не си струва да се бориш с него. Избягването на лична отговорност може да подкопае усилията за установяване на ясна житейска посока. И добро, и зло са само намерения.
Вместо реална мощ, Нептун в първи дом може да породи фалшива мощ като защита срещу превръщането в жертва. Индивидът може да използва своите дарби за емпатия и въображение чрез очароване, удовлетворяване и отразяване на емоционалните нужди на другите. Това поведение може да замаскира личност със значителна сила; Нептун в 1-ви дом може да бъде придружаван от Слънце в съвпад с Плутон в Скорпион, например, или Слънце в квадрат със Сатурн в Козирог. Но силата може да не бъде видима, нито дори разпозната от индивида. Нептун в първи дом често отразява дарби на такт и фина дипломатичност; човек по-скоро направлява вместо да оформя външния свят. Нуждите на другите очертават фигурата на спасителя; да се слееш с другите в екстаза на взаимното удоволствие е форма на спасение. Всеки харесва изгряващия Нептун, защото той цели да удовлетворява и често въплъщава вълшебното очарование на русалката. Проблеми възникват, когато други фактори в картата, по-малко флуидни и неопределени, се размърдат и се разгневят зад лесния чар на Нептун.
Нептун в първи дом в астрологическите текстове има репутация на заслепление и самоизмама. Ебертин споменава “свръхчувствителност, объркване, личност без цели и амбиции” (Ебертин, “Съчетаването на звездните влияния”, Фрайбург, Германия, Ебертин Ферлаг, 1960, стр.50). Това е разбираемо, защото Нептун проецира митичното изживяване на спасение спрямо околната среда и хората в нея. Всяко лично взаимодействие с друг индивид по този начин се превръща в потенциално преживяване на спасение и в резултат на това яснотата, преценката и инициативата се размиват. Но тази разрушителна крайност на себезаличаване може да възникне, само когато липсва усещане за собствено аз, уравновесяващо Нептуновия копнеж. Ако човек има своите собствени чувства и ценности, нуждата от другите няма да погълне очертанията на самоличността му. Нептун в първи дом често е специалната актьорска дарба. Мерилин Монро и Ричард Бъртън са два от нашите най-известни и най-тъжни примери. Трагедията на тези два надарени и харизматични човешки живота се корени в тяхната смъртоносна склонност да се идентифицират почти изцяло с архетипния образ, проециран върху тях от обожаващата ги публика. Усещане за смисъл те намираха само в илюзорния рай на наркотиците и алкохола и, в случая на Монро, в несъмненото самоубийство вследствие свръхдоза (Б.а. Дали Монро сама отне живота си или бе “подпомогната”, остава мистерия. Ако става дума за последното все пак, нейната връзка със семейство Кенеди и безразсъдните й заплахи публично да разкрие подробности от тази връзка съставляваше по-фина форма на саморазрушение. Тя беше буквално от дълбините си в света на политическата интрига, която я заобикаляше в края на живота й). Предизвикателството на разположения в първи дом Нептун се крие не в някакво вътрешноприсъщо злотворно свойство на планетата, а в задачата да бъдат уравновесявани нейните хамелеонски склонности със здравословна доза от самостойност и самосъхранение.
Нептун в първи дом може да бъде също така специалната дарба на съветника или лечителя поради уникалната способност за проникване в чувствата на другите. Но индивидът може да се пристрасти към нуждаещите се. Това е хроничен проблем за мнозина, упражняващи оказващи помощ професии; тяхната тайна зависимост от зависимостта на другите от тях им причинява преумора, подценяване, пренебрегване на личните им нужди и в крайна сметка създава огромен несъзнателен резервоар от гняв и раздразнение към исканията, на които те не могат да откажат. Те често сами се разболяват и имат отчаяна, макар и непризнавана, нужда от помощ за техния собствен проблем, защото техният проблем е същият като този на пациентите им. Някъде по пътя обикновеният всекидневен аз е бил изгубен в името на това да бъде спасено страданието. Зад този характерен модел можем да видим скритата идентичност на спасител и спасен с придружаващата го загуба на връзка с реалността на личните граници. Това не е по-различно от дилемата на филмовата звезда, която може би вече не си спомня какво е било да се живее без свежи инжекции от райско вещество, хранещо нарастващата тирания на навика.
Нептун в първи дом, неуравновесен от солидно его, може да подскаже една дълбоко манипулативна личност. Тази манипулативност обаче не е насочена към пресметната цел, освен ако по-студени, по-егоцентрични фактори в картата не привлекат нейната мощ. Тя е предназначена да осигури изживяването на сливане. Спасението за Нептун в първи дом се намира в чувството за власт над обкръжението, но тази мощ се крие в безпомощността, която привлича чуждото съчувствие и подкрепа. Така индивидът може да развие модел на жертвеност, което превръща него или нея в пасивен партньор в серии от сложни отношения. Колкото повече се нуждаят от него, толкова по-сигурен се чувства. Ако индивидът може и да се изразява до известна степен откровено и честно, тогава Нептуновата чувствителност и магия са огромно предимство на личността. Ако е налице достатъчно добро чувство за личните граници, Нептун не би атакувал несъзнателно границите на другите. Начинът, по който Нептун изразява себе си чрез първи дом, зависи много от това как действа останалата част от картата – особено Марс, естественият управител на дома, и Сатурн, естественото допълнение на Нептун. Една от трудностите с Нептун, разположен в първи дом, - този надарен актьор, е тази, че способността му да очарова и да се харесва започва още в детството. Такъв човек научава репликите си още от момента на раждането. В по-късна възраст, ако наоколо няма кой да му предложи огледалото на Нарцис, индивидът може да се почувства все по-изоставен и нереален.
Нептун в първи дом понякога е свързан с проблеми с наркотици и алкохол. Той има връзка също така с някои заболявания, включващи определена степен на безпомощност и зависимост от другите, и в най-злокачествената си форма обикновено довежда до онези проточени състояния на бавно чезнене, изискващи легло или инвалидна количка за дълги периоди от време. Срещала съм Нептун в първи дом в случаи на множествена склероза, “следвирусно изтощение”, крайни алергични реакции, псориазис и астма, както и обикновени проблеми със зависимости. Въпреки, че множествената склероза обикновено, според представите на съвременната медицинска теория, се разглежда като органично заболяване, би било полезно да си спомним за Шарко. Оттеглянето в тайните удоволствия на болестта и зависимостта изглежда, че отчасти извира от чувството за безсилие и нереалност, които измъчват индивида, когато той или тя изпитва самотата и суровостта на живота. Така болестта може да осигури символично завръщане към удобните води на утробата, където всички нужди са безусловно задоволени. Тъй като себеотстояването винаги включва в себе си риска на отчуждението и усамотяването, изразността на Марс може да бъде енергично избягвана. Тя може обаче да бъде несъзнателно демонстрирана чрез жестоки изисквания, които омаломощаваща болест или пагубна привичка отправят към семейство или приятели, и, в позитивен план, често чрез изключителна храброст, показвана пред лицето на парализираща болест. Но Нептуновите неразположения могат да имат силно манипулативен елемент, що се отнася до времето на тяхното появяване. Другите трябва да се нагласят към болния както емоционално, така и физически, и страдащият често изисква големи грижи, не по-различни от грижите за малко дете. Това, разбира се, не е съзнателно, нито е предварително пресметнато. Но понякога е налице елемент на скрито намерение или “допълнителна печалба” в тези “мистериозни” болести, чиито физически причини все още се изплъзват на медицинските схващания. Може би също така ние често недоглеждаме скрития зад тези заболявания гняв. Този гняв би могъл да е не само резултат от инвалидността, но и един от причиняващите я фактори.
Искреността и отзивчивостта на изгряващия Нептун са богата и магична дарба. Дали тази дарба ще се изразява чрез творческо средство като актьорска игра или пеене, или пък чрез еднакво творческото изразно средство, каквото е лечителството, или чрез по-малко очевидната, но също толкова стойностната дарба на благостта и съпричастността в човешките отношения, индивидът с Нептун в първи дом няма да бъде сполетяван от нещо, което постоянно да руши неговата или нейната способност да се справя с живота. Но първичната енергия на всяка външна планета в крайна сметка трябва да бъде съхранена и изразена чрез едно силно индивидуално его, ако не искаме да стане разрушителна за живота, и особено за собствения ни живот. Вътрешната здравина на личността най-накрая решава дали дарбите на Нептун в първи дом ще ни отведат до водите на забвението или до водите на живота.

Satin

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3180
Re: Нептун-професионалисти и глупаци
« Отговор #8 -: Февруари 05, 2014, 04:19:53 pm »
НЕПТУН ВЪВ ВТОРИ ДОМ
Докато първи дом се свързва със сила, втори дом касае материалната самостоятелност и формирането на онези лични ценности, които ни осигуряват вътрешна стабилност и цялост. Естественият дом на Телеца, управляван от Венера, отразява физическото тяло и способността на човека да храни, облича и поддържа себе си в света, материално и психологически. Парите са нашият първичен колективен символ за самостойност, понеже цената, която поставяме на произведеното от нас, е същевременно цената, която поставяме на себе си.
Текущата задача е по-нататъшното усъвършенстване на онова, което сме, изковаване на по-солидно схващане за “аз” или личното его. Имаме нужда от повече определеност, повече вещественост, по-силно усещане за собствената ни стойност и способности. Нуждаем се от идея какво представлява овладяното от нас, което можем да наречем своя собственост. Също така трябва да имаме някаква представа какво ценим, какво бихме искали да придобием или спечелим, за да структурираме живота си в съответствие с това. (Хауърд Саспортас, “Дванадесетте дома”, Лондон, Аквариан Прес, 1985, стр.43)
В това земно царство Нептун изглежда тежък и непохватен. Въпросът с материалната самостоятелност стои в пълно противоречие с Нептуновата липса на граници. Зачатъците на индивидуална идентичност в ранния живот произтичат от телесните усещания, първите от които са гладът и неговото засищане. Така тялото представлява първоначалният строителен елемент на независимото его. В този контекст е полезно да разгледаме изключително антинептунианската теория на Фройд за аналността – онази фаза от развитието на детето, в която способността за контрол над мускулите на сфинктера и новооткритото чувство за контрол, което произлиза от по-скоро умишлената отколкото неволна дефекация, поставя основата на по-късното чувство за самоконтрол и самодостатъчност. Тялото ни дава чувството, че можем да удържаме хаоса на емоционалните си нужди, то ни защищава. Знанието, че можем да стоим сами, буди у нас самоуважение и увереността да се справяме с материалния живот.
Нептун във втори дом основно се свързва с финансови затруднения. Мнозина с това разположение водят хронични битки с най-простите материални нужди. Често те са творчески надарени, само че някак неспособни “да свързват двата края”, или пък губят спечеленото поради някаква слепота или пренебрежение към управлението на парите, които печелят. Но проблемите с парите са само симптом за Нептуновото море от чувства и копнежи, скрито отдолу. Чувала съм твърде много индивиди с езотеричен уклон да протестират, че не могат да оправят финансовата си бъркотия, “защото” Нептун е във втори дом. Те може да се оплакват, че са тормозени от безмилостния материалистичен свят, въпреки това да заговорничат в този процес, подценявайки собствените си умения, и често пъти накрая някой друг плаща – родители, партньор или данъкоплатецът. Тайното Нептуново отъждествяване на жертва със спасител може да подкрепи тази тенденция. Едно бебе с право приема наличието на храна и физическа закрила, понеже все още няма отделно его, което да може да мисли с понятията за “мое”. Но когато възрастният несъзнателно допуска такъв прием, може да последват много материални неприятности. Състраданието на Нептун също би могло да е налице във втори дом, понеже чувството за единство с другите може да тласне индивида да раздаде всичко, ако някой друг е в по-голяма нужда. И често срещаме дълбоко чувство на съпричастност с онези, които наистина не могат да се справят.
Желанието на Нептун във втори дом напълно да сподели силите и средствата е едновременно искрена щедрост и сложно въвеждане в действие на съюза между майка и дете. Ако онези, които имат Нептун във втори дом, искат да използват по най-творчески начин това предизвикателно разположение, нека си забранят фразата “Не мога да помогна” и да я заместят с по-честната – “Няма да помогна” или “Страхувам се да помогна”. Нептун във втори дом може да породи финансови затруднения, отчасти защото индивидът не желае да притежава самостоятелност. Нептун жадува изкупление за греховете на материализма, чувствеността, алчността и завистта (все аспекти на тъмното лице на Венера), за да може да се наслаждава на райските удоволствия без вина. Индивидът с Нептун във втори дом вероятно говори, че има нужда да работи нещо “смислено” или “по-висше”. Това в много случаи е подходящо, понеже с така разположен Нептун най-ценното ни притежание е инстинктивното чувство за единството на живота. Все пак стремежът към “по-висше” призвание често означава, че парите са недостатъчни; “смисленото” нещо вероятно е непродаваемо или, по-често, лицето не работи достатъчно упорито, за да му придаде пазарен вид. Прикриването под тези изрази може да е Нептуново чувство за слабост и безпомощност, както и дълбоко вкорененото вярване, че не заслужаваш материални удобства преди гроба.
Втори дом често е описван като дом на талантите и средствата и планетите във втори дом символизират онези естествени дарби, които, споени в конкретни форми, осигуряват прехраната, представляваща същевременно усещане за самоценност. Нептун във втори дом може да управлява това не по-зле от всяка друга планета, запазвайки необходимата връзка с водното царство – човек не бива да обеднява дотолкова, че да пропуска това. Нептун отговоря на копнежа за спасение във всекиго от нас. Приел форма, Нептун във втори дом може да отразява способността да развием самостойност и материална независимост чрез практически израз на въображението и на чувството за единство с живота. Съзидателните способности на хиндуистката богиня Майя – въплътяването на “нещото” в красива форма, често са вродени при Нептун във втори дом. Еротизмът и чувствителността на Нептун може да си пробият път чрез талант за музика и танц и Нептуновият идеализъм е възможно да съумее да се изрази най-добре посредством работа, подобряваща живота на другите. Но Венерината земна самостойност трябва да натежи срещу Нептуновата глобална визия, иначе човек си остава надарено бебе, нуждаещо се от бавачка, а предлагането на желаещи да го гледат може да е дефицитно. Дисциплината на Сатурн е крайно необходима за уравновесяване на Нептун във втори дом. Как би могъл един музикант да прави музика, ако не е възможно да бъде обезпокоен да научи нотите, гамите, арпеджиите и развитието на индивидуален стил?
Нептун във втори дом изисква честен сблъсък с древния кръвосмесителен проблем на първородния грях, защото Нептун с готовност проецира сърцевината на своя образ върху плътта, а втори дом е извънредно плътски. Нептун в първи дом, крайно нуждаещ се от съюз с Марсовата самоувереност, често се проявява като болест или безпомощност на персонално ниво. Нептун във втори дом, крайно нуждаещ се от съюз с Венерината самооценка, може да се изрази като финансова затрудненост и болка от непроявени или непризнати таланти. Все пак индивидът често е също толкова несъзнателно ненаситен, колкото онези, които обвинява в лакомия – Тиамат, проявяваща се в земния свят на Телеца по обичайния маниер на Нептуновата огледална зала. Някои извънредно отблъскващи бракоразводни процеси могат да възникнат от побеснял Нептун във втори дом, където “ощетеният” партньор, неположил досега никакво усилие да бъде независим, изведнъж претендира обезщетение, и то не по-малко от всичко. Ако човек достатъчно честно приеме предизвикателството да уравновесява рая и земната действителност, тогава истинската финансова и психологическа независимост може да бъде изградена върху онези дарби за съпричастност и въображение, които са специалните владения на Нептун. Все пак не е добра идея да се поставиш над такива базисни неща като парите, когато Нептун е във втори дом. Така само си осигуряваш прехвърлянето на отговорността за цапане на ръцете върху някого другиго, който може да се умори от плащане на сметки. Когато Нептун е разположен в който и да е от земните домове, и особено във втори - най-земния от всички тях, “духовен” не винаги би било полезно понятие. Дори когато си изкарваш прехраната като свещеник или медиум, подходящият работен израз за втори дом е изкарване на прехраната. Човек не може да постигне това без да признае, че Венерината сфера на тялото му, на неговите чувствените наслади и материални нужди, е не по-малко свещена от космическото море, което е родило това тяло.

Satin

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3180
Re: Нептун-професионалисти и глупаци
« Отговор #9 -: Февруари 05, 2014, 04:20:29 pm »
НЕПТУН В ТРЕТИ ДОМ

Трети дом обикновено се свързва с образование, общуване и говор. Той представлява светът на ума, и по-специално този аспект на ума, който гледа навън към обкръжението и иска да узнае имената на мириадите неща, с които се сблъсква. Трети дом отразява способностите за възприятие, категоризация и изразяване и нуждата на индивида да придобива знания за света и неговите съставни части като средство за справяне с живота. Как разбираме света около нас и как формулираме нашия опит за този свят показва този дом. Така нашите опитности в ранните ученически години и взаимодействието с връстниците ни оформят понятията ни за действителността и оцветяват нашите умствени нагласи в зрелостта.
Ние искаме да растем и да изследваме. Сродни на това са развитието на езика и способността да комуникираме и да наименуваме нещата.... Много психолози твърдят, че истинско чувство за индивидуалност не се развива, докато не бъде научен език. (Хауърд Саспортас, “Дванадесетте дома”, Лондон, Аквариан Прес, 1985, стр.48-49)
Езикът и способността да разпознаваме едно нещо като него самото и като нищо друго принадлежат към умението ни да формираме идеи за живота. Идеите, не по-малко от сетивните опитности, ни определят като хора, различни от другите. В трети дом имаме идея за “стол”, която съществува независимо от всеки физически сблъсък с който и да е стол и ни позволява да разпознаваме столовете, когато ги видим. Както наименуваме и категоризираме обектите, така наименуваме и категоризираме и човешките същества, започвайки със себе си. Човек е различен от останалите, защото има своите собствени мисли и идеи, и колкото по-голяма е диференциацията на идеите му, толкова по-ясни очертания той придобива като индивидуалност.
За някои хора удоволствието да формулират идея и належащата нужда да сторят това като средство да утвърдят индивидуалността често натежава над важността на физическите и емоционалните изживявания, предизвикали тази идея. Еднакво спешно е желанието за споделяне на идеята като средство за измерване на собствената реалност спрямо тази на другите. Така трети дом обезпечава една отделна функция, понеже веднъж създадена, изговорена или написана, идеята принадлежи безвъзвратно на личността и се превръща в израз на нейната идентичност. В този смисъл Меркурий, естественият управител на този дом, е също толкова противоположен на Нептуновия копнеж колкото такива по-очевидно егоцентрични планети като Марс и Сатурн. Една от най-мощно трансформативните съставни части на психотерапията е формулирането и произнасянето на вътрешните преживявания, защото това освобождава индивида от тайнствения резервоар на утробата, където всичко е загатнато и неопределено, и позволява на светлината на отделната идентичност да заструи през вълшебното средство на словото.
Смътната нечленоразделност, така често показвана от Нептун в трети дом, често пъти зле тълкувана от учителите като липса на интелигентност или като слаба концентрация, може да бъде разбирана като мощно, при все несъзнавано, усилие да се предотврати разграничаването, пораждано от думите и идеите. Една от най-типичните динамики на Нептун в трети дом е разсеяната уклончивост. Индивидът помни само онези неща, които няма да разрушат копнежа за сливане, и не му се ще да казва каквото и да било, което може да породи несъгласие или дистанциране. Понякога този механизъм може да прерасне в открито двуличие; Нептун в трети дом може да отразява елегантен и хроничен лъжец, въпреки че той не лъже в пресметливия смисъл и целта му не е да навреди другиму. Нептуновата нечестност е по-скоро самоизмамлива (ако се преструвам, че го няма, може и да изчезне) и мотивът й е да избегне противопоставяне. Така всичко минава под общия чадър на “Мразя да наранявам чувствата на другите” или, еднакво често – “Наистина не съм много умен, така че бихте ли мислили и говорили вместо мен, моля?”
Един по-творчески аспект на тази динамика е Нептуновото предразположение да “мисли картинно”. Емоционалната, съставена от тонове и образи, памет преобладава над връзката на идеи и понятия. Нептуновите дарби в трети дом могат да се простират от фотографска памет до значителен талант за поезия, белетристика и рисуване. Нещата от външния свят нямат имена или понятия, те имат вибрационни тонове, цветове и форми и биват запомняни по-скоро заради тяхната универсалност отколкото заради личната им приложимост. Вместо да си служи с идеи за определяне на различията между себе си и другите, Нептун в трети дом използва образи, за да подчертае приликите и да доведе до споделяне на чувства. Но индивидът с Нептун в трети дом би могъл да бъде преднамерено неясен и често да извинява с рефрена “Нищо не мога да направя” своята явна неспособност, по-точно своя несъзнателен отказ, да мисли ясно и да говори честно. Нептун в трети дом би могъл да се крие зад маска на очевидна неспособност да разбира. Но никоя планета в трети дом или в който и да е друг дом не показва коефициент на интелигентност или липсата му. Тя само очертава подхода на индивида към формулиране и изразяване на идеи за живота. Нептуновият подход, поради нежеланието му да въплътява, както в тела, така и в слова, може да бъде да се въздържа от мислене въобще. Един е слаб ученик, на другиго липсва концентрация, трети е дислексик. Четвърти пък формулира неясна идеология за вредите от интелекта и обсипва с презрение онези, които ценят яснотата. Пети изглежда толкова впечатлителен, че първата идея, която му хрумва в четвъртък зависи от онзи, с когото последен е разговарял в сряда. Всичко това са Нептунови димни завеси.
Вълшебният компонент, който може да отключи чудесните способности на Нептун в трети дом за създаване на образи по един жизнеутвърждаващ начин, е Меркуриевата яснота. Без него Нептуновият копнеж може да подкопае общуването с другите, включително способностите за учене и за говорене. Без яснота човек е едновременно прелъстен и прелъстителен и диалогът между него и другите е рядко честен. Нептун е особено талантлив да загатва и да подразбира. Това е рядка творческа дарба за писател. Подразбиранията обаче, ако бъдат зле разбрани от другия, могат да наранят дълбоко и даже жестоко, макар да бъдат отречени и отхвърлени на следващия ден. Нептун в трети дом може да се чувства жертва на чуждото неразбиране. Все пак чуждият гняв обикновено извира от раните от невидими стрелички, които Нептун несъзнателно е изстрелял. Ако не може да каже какво чувства и мисли, човек не може да очаква да бъде разбран. Изолацията и самотата са обичайните резултати от тази преднамерена нечленоразделност. Тогава остава чакането на спасителя, който може да разбира без думи. Все пак индивидът с Нептун в трети дом, който полага усилия да се изрази на разбираем за другите език, би могъл повече от всеки друг да бъде личност
. . . с особено темпераментна чувствителност, оформена от неговите /или нейните/ собствени изживявания и действия, както и от наблюдението и осъзнаването на света. Той /или тя/ притежава специфичен талант, който позволява изразяване на човешка емоция във форми, доставящи удоволствие на останалите. Тази дарба е така мистериозна, че произходът й се счита за божествен. Каквото той /или тя/ създава, бива разпознавано като Красота и Истина, и каквото той /или тя/ дава на своите слушатели, е чувство за принадлежност към човешкия опит, което, дори да е крайно мъчително, носи дълбоко личностно осъществяване. (Елизабет Хенри, “Орфей и неговата лира”, Бристол: Бристол класикъл прес, 1992, стр.26)

Satin

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3180
Re: Нептун-професионалисти и глупаци
« Отговор #10 -: Февруари 05, 2014, 04:20:53 pm »
НЕПТУН В ЧЕТВЪРТИ ДОМ
Четвъртият дом традиционно се асоциира с корените, дома и семейната среда. До известна степен е спорно дали този дом представлява преживяването на бащата или майката. Не бих желала тук да се занимавам с този спор; на други места той е достатъчно разискван и последващата интерпретация отразява собствената ми гледна точка за това, че четвърти дом е територията на бащата, личния и вероятно още по-важния – архетипния. Бащата, пречупен през лещата на мита, въплъщава царството на духа, невидимия прародител, който управлява в небесата и продължава да се грижи за своите деца, даже когато те не знаят за това. Този духовен баща е повтарящ се мотив в легендите и митовете на всяка култура. Той се съвкупява със смъртни жени и поражда раса от герои, осъществяващи божествената воля на земята. Неговата невидимост и удостояването на потомството му с чувство на съдбовност се съчетават, придавайки тайнственост на областта на четвърти дом, където трябва да бъде потърсено всичко скрито. Архетипният баща дава вечната искра на божествения живот, която одухотворява тялото отвътре. В отделния индивидуален живот това изживяване на по-скоро духовен отколкото телесен източник би могло да бъде свързано повече с майката, ако в детството възникнат изключителни обстоятелства. Но обикновено ние изпитваме интимна телесна връзка с майката, защото сме родени от нейното тяло, докато бащината физическа отдалеченост му придава качество на непознаваемост. Това е тази непознаваемост, която е отразена в архетипния образ на скрития родоначалник, въплъщаващ върховния смисъл на житейското пътуване.
Чувството за “мен в това”, породено от IC и четвърти дом, придава вътрешно единство на всички мисли, чувства, възприятия и действия. По същия начин, по който сме биологически самоподдържащи се и саморегулиращи се, IC и четвърти дом служат за поддържане на индивидуалните характеристики на Аза в стабилна форма. (Хауърд Саспортас, “Дванадесетте дома”, Лондон, Аквариан Прес, 1985, стр.55)
Когато Нептун е разположен в четвърти дом, мястото на спасение е царството на духовния източник, олицетворен от личния баща. Тъй като ние проецираме образа на спасителя, едновременно страдащ и лекуващ, в дома, обитаван от Нептун, тази жертва-спасител ще проникне в преживяването на бащата и ще оцвети емоционалната нагласа на индивида към него. Действителността сякаш заговорничи с тази проекция, както обикновено прави с родителските сигнификатори в рождената карта, защото често в детството бащата физически отсъства поради раздяла, развод или смърт, имал е необичайно страдание или е психически или физически болен. Така той осигурява отлична кука, на която да се закачи проекцията, и колкото по-близо до IC е Нептун, толкова по-явна изглежда да е куката. Често самият баща е силно нептуниански, с акцент в Риби или в 12-ти дом в рождената карта или с доминантен Нептун вследствие на ъглов съвпад или аспект със Слънце или с Луна. Убягващите, недостъпни качества на Нептун, възприемани в бащата, изглежда да отразяват огледално за индивида изгубената магия на райската градина, дори когато тези чувства са неосъзнати.
Идеализацията играе голяма роля при тези чувства. Съчувствието към жертвата и копнежът за лечебното докосване на спасителя често са мощни елементи в емоционалната връзка с бащата, който може да е обладавал необичайни имагинативни дарби, макар и непризнати или неизразени. Често е налице голяма тъга около изживяването на бащата, понеже той е изглеждал недостъпен или необщителен. Ако човек не признае тези комплексни чувства, може да се създаде съзнателна нагласа на гняв или липса на интерес. Но търсенето на изгубения духовен дом във формата на бащин заместител – често гуру или духовен наставник, може да се превърне в основна мотивация в живота на индивида, без да бъде признавана ролята, която личният баща играе в този стремеж. Това не означава, че търсенето на по-трансцендентна реалност е просто сублимирана любов към бащата. Но ако обичният духовен баща бива издирван в сурогатни форми, ще последва общо Нептуново разочарование. Жена с Нептун в четвърти дом може да се стреми към бащата-спасител във формата на женен или по друг начин недостъпен мъж, недоумявайки защо се появява подобен модел в живота й и пропускайки да разпознае дълбоките си чувства към бащата, когото тя на съзнателно ниво твърди, че не харесва или презира. Мъж с Нептун в четвърти дом може да се опитва да компенсира чрез демонстрация на сила и рационалност своето изживяване на слаб и разочароващ баща. В този случай той би могъл да се чуди защо се чувства изгубен и депресиран въпреки външните си постижения, неуспявайки да разпознае тъгата си по бащата, от когото се счита предаден. Нептуновата идеализация е пълна с мъчителен копнеж. Когато някой с Нептун в четвърти дом отхвърля бащата като маловажен, необичан или неинтересен, то в дъното на това в повечето случаи действат по-дълбоки проблеми.
Усещане за липса на корен може да измъчва онези с Нептун в четвърти дом. Никое място не се чувства като дом; никое село, град или страна не е мястото, към което човек истински принадлежи. Това състояние на божествено недоволство може да създаде скитник, който пътува навсякъде, но не се установява никъде. Мечтата за откриване или създаване на съвършената обстановка може да стане основна цел в живота. Полезно е в този контекст да се разгледа Нептун в четвърти дом в картата на Раджнеш /Ошо/ (вж. глава 7) . Все пак, въпреки че този Нептунов копнеж по царство, което не съществува на земята, може да бъде мъчителен, той може също така да позволи на индивида да избегне онези сковани и силно привързващи идентификации с обкръжението и нацията, пораждащи толкова предразсъдъци и нетърпимост. Най-важното, той би могъл да отвори дверите за едно чувство на свързаност с целия живот без оглед на задължения към семейство, нация или раса. Тъгата на Нептуновата бездомност до голяма степен се облекчава от лунното изживяване на близост с другите, особено с онези, които не са кръвно свързани. Идеализацията на бащата може да бъде изразена като идеализация на семейния живот, който често се оказва разочароващ. Колкото по-големи са очакванията ти към семейството като източник на спасение, толкова по-мъчително е разочарованието, с което може да се наложи да се сблъскаш. Възможно е да изпитваш нужда да намериш семейство от друго естество, родено от дружба и емоционално привличане, където можеш да изпиташ реалността на обикновената човешка подкрепа и привързаност. Макар реалният дом да се намира далеч зад девет планини, домът на всекидневното общуване за Нептун в тази позиция може да бъде достатъчно задоволителен, за да превърне този свят в едно приятно място.

Satin

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3180
Re: Нептун-професионалисти и глупаци
« Отговор #11 -: Февруари 05, 2014, 04:21:39 pm »
НЕПТУН В ПЕТИ ДОМ
Пети дом традиционно се асоциира с деца и творчество. Но “децата” в пети дом не са задължително биологични и нашите биологични деца не са представени тук в контекста на нашата способност да бъдем родители, а като онези физически творения, върху които проецираме вътрешните си образи за безсмъртие и особеност. Пети дом би могъл по-подходящо да бъде наречен дом на вътрешното дете, понеже е архетипният образ на божественото дете, скрит зад чувството за особеност, свързвано със Слънцето, естествения управител на пети дом, и зад подтика да “играем” и непринудено да изразяваме откритите си детски сърца. Поради това пети дом е също така “религиозен” както девети, а може би и още повече, доколкото търсенето на смисъл, отразявано от девети дом, е доста интелектуално по природа, докато изживяването на вътрешна божественост, с което по пети дом се сблъскваме както при децата си, така и в нашите творчески усилия, е пряко, непосредствено и неопровержимо.
Божественото дете, с което се срещаме, когато Нептун е в пети дом, е детето Христос, детето Митра, небесната рожба и изворът на нашето избавление. Творческото изразяване става средство за спасение, защото чрез него ние напускаме мрака на материалния свят и се съединяваме с източника на живота. Следването на този творчески дух обаче може да ни тласне към страдание, понеже творческата способност на Нептун в пети дом води след себе си мъчителните видения на романтичните поети. Творецът трябва да страда за творението си и бива спасен от него; все пак творецът е също говорител на божественото и играе ролята на обществен спасител. Не бива да сме изненадани да срещнем Нептун в пети дом в картите на поети като Е.Т.А.Хофман, за когото творческото изразяване не е нищо друго освен изразяването на самия Бог, или като Френсис Скот Фицджералд, чийто роман “Великият Гетсби” е на практика интерпретация на Нептун в пети дом под формата на роман. Тоталното потапяне в царството на въображението води до сливане с божеството; изплуването на повърхността на обичайния живот е изгонване от Рая и е вид смърт.
Пети дом е познат също като дом на любовта. Любовта, описвана от пети дом, обаче е отражение на Слънцето като даващо живот и не е точно сексуална, нито е връзка между равни. Слънчевата любов е безкрайно сияние, което се излива към хора и предмети, както самото Слънце свети върху Земята. Нашите “любовни афери” по пети дом в действителност не касаят другите хора като индивиди. Ние се впускаме в тях, за да изпитаме обичта си към онези, които се въртят около нас, както Земята се върти около Слънцето. Разпознавайки способността си да обичаме, ние съзираме онова, което е богоподобно в самите нас. Нептун в пети дом призовава любовта на трубадурите, за които възлюбената е огледало, а преживяването на страстта е път към съединение с неизречимото. Любовникът сам по себе си е почти без значение. Ебертин, описвайки Нептун в пети дом, споменава “любов към красотата и изкуството ... разточителство, себевъзхваляване, погрешно насочена страст, съблазняване” (Ебертин, “Съчетаване на звездните влияния”, стр.51). Едва ли е изненадващо, че страстта на Нептун би могла да е “погрешно насочена”, щом другият е просто едно огледало, в което индивидът вижда безсмъртието на своята собствена душа. С такава дълбока идеализация на любовта е вероятно човек да покаже известна липса на придирчивост в своите избори. Нептун в пети дом може да е влюбен изцяло в това да бъде влюбен. Все пак любовта и страданието могат да съществуват редом, тъй като чрез преживяването на любов ние, страдащите, биваме спасени и предлагаме спасение на другите страдащи. Нептун в пети дом понякога е свързан с любовната измама, все едно дали като извършител или като жертва. Това също не е изненадващо, то се дължи на извънредната идеализация и тенденцията към разочарования, която Нептун носи на романтичните срещи.
Планетите в пети дом описват какъв тип неща сме най-естествено склонни да сътворяваме; изживяването на божественост по планета в пети дом ще се изрази във формата на божеството, с което се срещаме. Най-характерните Нептунови творби са онези, които ни свързват с океана като източник на живот. Нептун в пети дом може, ако е достатъчно сдържан, да допринесе за артистичен талант, най-добре изразен чрез средствата на музиката, поезията и драмата. Доколкото нашите деца са също наши творения, е възможно да въведем Нептуновата митология на жертва-спасител в областта на потомството ни. Това може да създаде множество трудности, тъй като децата не са просто продължения на слънчевата ни творческа мощ, а са индивиди със свои собствени права, със Слънце и с пети дом в техните собствени рождени карти. С Нептун в пети дом е възможно да идеализираме децата си до такава степен, че да не можем да различаваме тяхната независима реалност. Тогава може би истински ще страдаме, тъй като детето вероятно по един или друг начин ще се противопоставя на това заличаване на неговата самоличност. Много индивиди с Нептун в пети дом виждат в децата си светлината на своята собствена потенциална божественост, навличат си евентуалната съпротива на своите деца и в резултат се чувстват измъчени и пожертвани. Нептун в пети дом може да възприема и самото родителство като мъченичество – доказателство за любяща саможертва. Или пък може да се опитва да играе роля на спасител спрямо дете, което възприема като безпомощно и уязвимо. Все пак родител с Нептун в пети дом може тайно да се стреми към спасение чрез любовта и зависимостта на детето.
Нептуновите теми за саможертва и страдание могат да приемат и други форми по отношение на поколението. Понеже неохотата на Нептун да поставя граници може да доведе до дъбока неосъзнатост в любовните афери, “случайна” бременност - дори в тази съвременна епоха на достъпни контрацептиви - не е рядко явление. Нептун в пети дом понякога може да бъде свързан с нещастно преживяване на аборт като резултат от този вид неосъзнатост. Понякога “случайната” бременност представлява инстинктивно средство за обвързване на партньор от страх да не бъде изгубен; и брак, построен на такава основа, може от самото начало да бъде изпълнен с усещане за клопка, плен и мъчение и за двамата съпрузи. Детето, родено от такъв съюз, може да вярва, както децата обикновено правят, че то е виновно за всяко последващо нещастие и фрустрация на родителите, и може да реагира, като стане бреме, гарантиращо превръщането на родителя в мъченик. Или пък родителите може в крайна сметка да се разделят и, ако последва обичайната настървена битка за родителските права, Нептун в пети дом би могъл да се почувства дълбоко пожертван – било поради тегобата да стане самотен родител или заради отнетото му дете. В тези ситуации не печели никой. Неудачно е да се търси виновник в подобни случаи, доколкото отчаяната нужда на Нептун да постигне сливане обикновено не се разпознава от младеж, увлечен в борба с очевидно голяма страст. Все пак би било полезно под Нептуновата склонност да се подчини на мистериозна “карма” да се съзре един модел, изграден върху несъзнавани избори и копнежи, представляващи в основата си самия индивид.
Нептун в пети дом понякога може да се свърже с неприятно детство или с физически или психически инвалидизирано или болнаво дете. В тези случаи не бива да се “обвинява” Нептун. Такива нещастни ситуации възникват и когато няма планета или няма явно благотворна планета като Юпитер в пети дом. Заключението, предложено от астрологическите доказателства е, че Нептун не показва обремененост с болно или инвалидизирано дете; касае се за изживяване на особен вид страдание, което родителят е предразположен да претърпи. Понеже всички ние сме различни, отговаряме по различни начини на този тип житейско предизвикателство. Някои родители се гневят, други се примиряват; някои бързат да настанят детето в социално заведение, докато други държат детето постоянно вкъщи, дори когато други по-здрави деца страдат от това решение. Тъй като никой не може напълно да прецени положението на другиго, никой не може да реши вместо другиго кой от множество избори е “правилен”. За Нептун дълбокото чувство за вина и копнежът към спасение чрез страдание може да посочат за “правилен” избор пътя на мъченичеството. Нептун в пети дом, когато бъде свързан с предизвикателството да се отглежда инвалидизирано дете, обрисува митичния фон на печал и спасение, който по-скоро родителят отколкото детето е вероятно да носи в себе си. Състрадание и отваряне на сърцето биха могли да бъдат наградите за това преживяване. Също така е възможно да бъде задълбочено чувството за религиозна или духовна осъзнатост. Възможно е също склонността на мъченика да пожертва себе си, страдайки заради детето си, да му осигури един ден пропуск за Рая. Осъзнатостта на собствените чувства е изключително важна – не на последно място заради детето. В случая на онези, които отчаяно копнеят за деца, но не могат да ги имат, е възможно да се окажат ценни някои честно поставени въпроси по повод отчаянието. Ако Нептун в пети дом възприема децата като средство за спасение, то неспособността да бъдат раждани може наистина да изглежда доживотна присъда на изгнание от Рая. Това може и да не бъде така, когато желанието за деца е свързано с по-малко глобални нужди, които биха могли частично, ако не изцяло, да бъдат задоволени с други средства. Самосъжалението в такива случаи не би било най-конструктивното изражение на Нептун в пети дом. Нещо по-мъдро в недрата на индивида може би се стреми да изрази копнежите за спасение на Нептун посредством друг, нетелесен вид дете.
Когато Нептун е в пети дом, важни са творческите отдушници, понеже реални хора като любовници и потомство не са в състояние да носят митичните идеализации на Нептун без евентуално да паднат от своите пиедестали. Нептуновото състрадание и чувствителност може да отразяват дарба за взаимодействие с деца, и то не само със своите собствени. Но в крайна сметка най-благотворният израз на планетата в естествения дом на Слънцето е чрез онези творчески средства, които предлагат непосредствено преживяване на мистерията, заровена в недрата на чувството за “Аз”. “Деца”, “спекулации” и “любовни афери” изглеждат по-лесни, поне първоначално, защото се инстинктивни и не изискват размисъл. Творческата работа изисква дисциплината на Сатурн и самоопределението на Слънцето, на които Нептун се противопоставя. Все пак, по един парадоксален начин, именно чрез творческо усилие може да бъде осъществен блянът на Нептун за спасение, поне отчасти, посредством откритието на божественото дете отвътре

Satin

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3180
Re: Нептун-професионалисти и глупаци
« Отговор #12 -: Февруари 05, 2014, 04:22:05 pm »
НЕПТУН В ШЕСТИ ДОМ
Шестият дом винаги е бил слабо акцентиран. Най-общо приравняван с дълг, служба и здраве, той също така е страдал от присвоената му недостойна съдба да управлява дребните животни. Но този дом няма да ни издаде тайните си без да разгледаме природата на Меркурий, неговия естествен управител. Меркурий има много митологични функции. Но каквото и да прави – да охранява пътниците, да помага на крадците, да действа като пратеник на олимпийците, да изобретява музикални инструменти или да води душите на мъртвите, той е бог на междите, границите и връзките. Шести дом е границата между горе и долу. Въпреки, че е земен, той е също така поприще, на което всичко направено от нас в предходните пет домове добива форма и хвърля котва във всекидневния живот.
Чрез значенията на шести дом ние облагородяваме, усъвършенстваме и пречистваме себе си и в крайна сметка ставаме по-добър “канал” за онова, което сме. (Хауърд Саспортас, “Дванадесетте дома”, Лондон, Аквариан Прес, 1985, стр.55)
Шести дом е също толкова мистичен колкото и дванадесети, понеже и двата касаят синтеза на земния живот и онова, което е под или отвъд него. В дванадесети дом, който е естественият дом на Нептун, ние се отдалечаваме от инкарнацията, за да се слеем с божествения източник чрез разрушаване на индивидуалните граници. В шести дом се отдалечаваме от източника, за да определим живота си чрез границите и ритуалите, които въплъщават онова, което сме оставили зад нас. Нашите “задължения” по шести дом не са просто светски задачи, те са нещо свещено, което, подобно на религиозен ритуал, въвежда ред в космоса и подсигурява усещането за връзка с по-големия живот. “Служенето” по шести дом не означава да помагаш на другите в обикновения смисъл, понеже не другите са това, на което служим, а Бог или боговете, чиято природа се изразява най-добре чрез онези задачи и умения, въплъщаващи божествения смисъл. Тази работа по строежа на мостове между земята и небето не винаги е, дори обикновено не е съзнателна у индивида. По тази причина също така несъзнателни са и дейностите по другите домове по отношение на техните по-дълбоки нива. Но планетите в шести дом се държат по ритуалистичен и явно обсебващ начин, защото ние се опитваме да подреждаме и да въплъщаваме техните архетипни енергии и модели в обикновения живот. А както е известно на всеки представител на духовенството, надличностните сили се удържат и провеждат най-добре от тъканта на ритуала.
Когато Нептун е в шести дом, божеството, търсещо въплъщение, е океанът. Това е сериозна дилема, защото Нептун не е склонен да търпи границите, които поставя шести дом. Вследствие на това ние често виждаме не толкова привлекателните му проявления. Характерен израз на Нептуновата водна безформеност е хипохондрията, при която индвидът се страхува от прилива на невидимия хаос и го проецира върху тялото чрез фантазии за фатална болест. Нептун в шести дом може също да бъде свързан с мистериозни заболявания, които убягват на ортодоксалните медицински диагнози и лечебни методи. Такива заболявания могат да бъдат до голяма степен, ако не и изцяло, от психологическо естество, изразяващи Нептуновите чувства на копнеж и безпомощност на соматично ниво. Самото тяло може да се чувства нептуниански и да е свръхвъзприемчиво към смущения от околната среда. Алергии и кожни болести като екзема и псориазис не са редки и подсказват неспособност да бъде държан външният свят отвън. Стресовият елемент, отразяван в тези симптоми, може също да бъде свързан с Нептун, понеже е възможно индивидът да се чувства безпомощен и изтерзан, когато се сблъсква със задачите на всекидневния живот. Вместо да намира средства, с които да въплъщава Нептуновия копнеж, той или тя е вероятно да бяга от заплахата на водната стихия. Тогава тялото изразява Нептуновите нужди и чувства по характерни начини. Ебертин в своето описание на Нептун в шести дом споменава “магнетична лечителска мощ”, както и “патологична сензитивност”. Тези две определения отразяват Нептуновата пропускливост и склонност да се слива с външните обекти в състояние на participation mystique (фр. мистично сливане). Лечителската мощ на Нептун в шести дом може да бъде реална, но е възможно и да бъде източник на голямо страдание и спешно да се налага да се установят личните граници, ако индивидът иска да избегне поглъщането на конфликтите, стреса и болката на онези, на които се стреми да помогне. Всеки индивид с Нептун в шести дом, зает с оказващи помощ професии, има нужда да бъде изключително наясно по отношение на по-дълбоките мотиви на такава работа, защото стремежът да се грижиш за другите може да е свързан със собствените несъзнавани чувства на болест, безпомощност и жертвеност пред лицето на един хаотичен и разстроен свят.
Шести дом е традиционно свързван и с работа, тъй като изпълняването на нашите всекидневни задължения е символично пресъздаване на външен план на онова, което сме на вътрешен. Но идеята за труда като свещен акт отдавна е напуснала нашето съзнание и за нас днес трудът е просто средство за печелене на пари. Политическият идеал за щастливия принос на всеки индивид към цялото общество съобразно неговите способности отразява утопичната визия на Нептун, действащ през шести дом. Смирението на будисткия мъдрец, който приема “низша” работа със спокоен дух, не произтича от сервилност или от желание “да стори добро”. Това смирение отразява осъзнаването, че и в най-незначителния ритуал на света може да се съзре божественият ред, стоящ зад целия проявен живот. Такова служене може и да не засяга другите пряко и може да бъде най-добре изразено чрез умения и сръчности, които провеждат творческата мощ на въображението. Нептун в шести дом може също така да идеализира труда. Възможно е това да създаде затруднения, когато човек работи с други хора или за голяма организация. Не всеки възприема работата през Нептуновата спасителна визия и някой може да бъде склонен към експлоатация. Някому може също да се стори трудно да се справя с практическите неща по честен и порядъчен начин. Тук измамникът и измаменият си подават ръце на работното място, понеже индивдът може да се превърне в пасивно понасящ или несъзнателно извършващ значителни непочтени постъпки и манипулации, дължащи се на лекомислие, преднамерена слепота или неспособност да признае общоприетите ограничения. Нептун в шести дом може също да доведе мечтата за спасение до ексцес, така че лицето да придобие чувството, че не трябва да работи изобщо.
Съчетанието на противоположностите може да бъде извънредно възнаграждаващо, ако човек е в състояние да намери баланс между крайностите. Нептун, като естествен управител на Риби и на 12-ти дом, притежава свойствена антипатия към Дева и 6-ти дом. Домът лесно се разграничава от него и или се опитва да изкорени Нептуновата заплаха от хаос (което може да се прояви във фобии, алергии или хипохондрия), или се стреми да избегне изискванията на всекидневния живот (което може да се прояви в чувство на измъченост от нуждите на тялото и на външния свят). Нептун в шести дом се проявява най-добре, когато човек разбере природата на ритуала и свещения смисъл на тук и сега. С някои домове от хороскопа – например седми, ние признаваме значението на съответната специфична сфера на живот. По отношение на други домове сме забравили, или никога не сме откривали, че делата по тях са също толкова ценни, значими и необходими за нашето вътрешно благополучие колкото други очевидно по-вълнуващи дейности. Когато някой дом в рождената карта е зает от планета, тази сфера от живота става templum, обитаван от божество. По-голямо осъзнаване се изисква от нас отколкото при незает дом. Планетите в шести дом ни призовават да признаем взаимовръзката си с невидимия свят и да сторим възможното, за да изразим това отношение в ритуалите на нашия всекидневен живот. С Нептун в 6-ти дом невидимият свят е океаничен и изпълнен с копнеж. Ако това видение съумее да придобие форма чрез сръчности, умения или ритуали, тогава изживяването на единство с живота може да породи вкусване на всеки негов миг и на всеки аспект от физическото съществуване в пълната им красота и смисъл.

Satin

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3180
Re: Нептун-професионалисти и глупаци
« Отговор #13 -: Февруари 05, 2014, 04:22:27 pm »
НЕПТУН В СЕДМИ ДОМ
Когато Нептун се появи в седми дом, мечтата за Рая се превръща във визия на съвършеното единство, в което индивидът може да бъде прибран, отглеждан и безусловно обичан завинаги. Визията не винаги е съзнателна. Много индивиди, в които рационалните функции са силни, остават неосъзнати за такива очаквания и разпалено биха отричали тази нужда. Въпреки всичко моделът се задейства в съгласие с древния мит, изживяван чрез проекция. Водното блаженство на Рая би могло да се прояви и като задушаващата паст на голямата риба, тъй като и двете са измерения на Нептун, и тогава е възможно да бъде дочут познатият вопъл на несъгласието да бъдеш погълнат от нуждаещ се и зависим партньор. Объркване е подходящата дума, характеризираща парадоксалните чувства, които Нептун в седми дом предизвиква във взаимоотношенията. Объркването извира от индивидуалното несъзнавано търсене на спасение чрез и от другите.
С Нептун в седми дом търсенето на спасител може да бъде буквално задействано. Нептун в 7-ми дом може да бъде предразположен да се ожени за родителски сурогат, едновременно майка и баща, който след време започва да поглъща като голяма риба; после спасителят се проявява като любовник, често творческа личност, наранена от живота, който се нуждае от спасяване и същевременно предлага спасение. По този начин двете риби са разделени като Ашера и Лотан и индивидът е в двойна проекция. Еднакво често партньорът или съпругът е жертва. В “спасяването” на такъв партньор се крие надеждата за собственото спасение. Нептун в 7-ми дом би могъл да играе ролята на “силния” партньор спрямо слабия – алкохолика, зависимия от наркотици, индивида със сериозни емоционални проблеми, избягвайки така от действителността на своята собствена слабост и чупливост. Но ако човек срещне някой по-силен, малкото дете изплува на повърхността и привидната сила рухва, разкривайки хаоса и уязвимостта отдолу. Нептун в 7-ми дом не е обречен на разочароващи връзки, нито е осъден да се отрече от тях напълно. Но индивидът може да показва забележима съпротива да се изправи пред проблемите. Трудностите, причинени от разположените в 7-ми дом Сатурн, Уран, Плутон или Хирон, също могат да започнат с проекция; всяка планета обикновено действа така. Но стане ли явно, че определен модел е в действие, индивидът обикновено проявява желание да разбере какво се случва в действителност. Не е така с Нептун, който не може да понася твърде ярката светлина.
Индивидът, който търси спасение в ръцете на друг, може да играе и ролята на любовник, разрушаващ на драго сърце връзките на други хора в името на “спасяването” на бедния мъж или бедната жена, уловени в капана на толкова ужасен партньор. Или пък той или тя е възможно да бъде измаменият партньор. Нептун в 7-ми дом обича триъгълници. Зад благородното спасяване на другия се крие гладно дете, което не иска нищо по-малко от всичко от партньора и не желае да признае прекалеността на тези нужди, нито пък отчаянието при тяхното неудовлетворяване. Помощ може да окаже една по-силна връзка със Сатурн, чийто реализъм би разкрил собствените манипулативни ходове, както и би осигурил самодостатъчността, необходима за намиране на Рая някъде другаде, а не в партньора. Нептун в 7-ми дом би могъл да е надарен консултант или слуга за нуждите на другите; и това може би е по-подходящо средство за изразяване на митичния спасител в човешките отношения. Но изцеление няма как да бъде постигнато за себе си или за другите, докато несъзнаваното дете обгръща смъртните с безсмъртното си одеяние.
Нептун в 7-ми дом може да се отдаде на преследване на непостижимото, понеже блясъкът и неуловимостта на онова, което не можем да имаме, обещават безкрайни възможности за спасение. Установим ли връзка от плът и кръв, Нептун не може да понесе идеализациите си. Тази динамика често стои зад тенденцията да се избират любимите от редиците на вече женените или на сексуално въздържаните, или дори от редиците на духовенството. Тя може също да подхранва саморазрушителния импулс, който подтиква хората с Нептун в 7-ми дом да изоставят всяка надежда за щастлива връзка, страдайки в нещастна, защото така биха могли да заслужат награда в някое далечно бъдеще преди или даже след смъртта. Склонността към саможертва, тъй често обрисувана от Нептун в 7-ми дом, може да разкрие твърде мрачни води. В крайна сметка изискваната саможертва няма да бъде лично осъществяване, а по-скоро идентификация със спасителя или със спасения.
С Нептун в 7-ми дом ние имаме нужда да изпитаме неговите копнения, стремежи и неговото вълшебство чрез другите. Може би също така имаме нужда да сме заобиколени от нептунианци. Привличането към застъпващите артистични или мистични убеждения може да не е същото като привличането към психологическото дете, в което се оглежда нашата собствена инфантилност. Докато расте нашето вътрешно равновесие, влеченията ни се променят, макар че архетипната сърцевина остава същата. Седми дом не се изчерпва с интимността на съпруг или любовник. Той понякога е наричан обществен дом, защото отразява нашето навлизане в света на другите и нашите начини да общуваме с тях. Планети, разположени в ъглов дом, се стремят да се изразят чрез събития и хора. Нептун в 7-ми дом зависи от другите, за да разкаже своята история, понеже ние изискваме огледалата ни да отразяват буквално. Всички действащи лица в Нептуновата драма – поглъщащата майка-океан, божественият спасител и страдащата жертва, обичайно са проецирани по едно или друго време в течение на живота. Другите хора основно принадлежат към една от тези три групи и всичко извън тях остава незабелязано. Обществото също може да бъде разделяно в съгласие с тази триада, понеже Нептун в 7-ми дом може да покаже силни политически наклонности. Нептуновите идеализации могат да бъдат изразени главно в обществения живот и могат да удостоят не само със способността да се чувстват нуждите и страданията на колектива, но и със забележителна слепота към собствените амбиции към властта.
Важно е за притежаващите Нептун в седми дом, избрали такова поприще, да бъдат честни по отношение степента на субективност, проявяваща се в техните възприятия спрямо обществото. Нептунианският лидер може лесно да стане нептунианска жертва, разкъсана – метафорично или дори физически, от тълпата. Интересен пример за това в съвременния свят е Ерих Хонекер, марксисткият ръководител на Източна Германия преди падането на Берлинската стена. Картата на Хонекер показва съвпад на Нептун с Десцендента, на три градуса от куспидата. Макар технически да е в шести дом, всяка толкова приближена до Десцендента планета ще се изразява по седми дом. Първоначално Хонекер е разглеждал себе си, а и така е бил възприеман, като спасител на източногерманския народ. По времето, когато към края на 1989 г. стената бе разрушена, той бе станал изкупителна жертва за народа, защото методите му бяха идентични с онези на фашистките власти, на които така върло се беше противопоставял. Неговото самозаслепление е характерно за тъмната страна на Нептун. Той се превърна в същото онова нещо, което бе преследвал, и стана разрушител на онова, което се бе стремил да спасява.
Да възприемаш другите през обектива на Нептуновия копнеж е съмнителна дарба. Тя може да отразява забележителна чувствителност към пулса на света “там отвън”, както и към индивидите, с които човек влиза в близък контакт. Подобна отзивчивост може да бъде изразена по много творчески и целителни начини. Но Нептуновото страдание чрез другите, когато планетата е в седми дом, е до голяма степен самосъздадено. То произхожда от една смесица от идеализирани фантазии, инфантилни нужди и от естеството на хората, призовани да участват в драмата на съответния индивид. Разочарование от другите е естественият резултат от положението на Нептун в 7-ми дом. Индивидуалната способност да се справяш с това разочарование посредством достатъчно признаване на собствените граници и на тези на другите е това, което определя дали Нептун в 7-ми дом ще оформи живот на жертва или живот на богати и възнаграждаващи отношения. Нептун никога не се задоволява с прозаични взаимоотношения. Славата на театъра трябва да проникне в живота, понеже целият свят е сцена и Нептун в 7-ми дом е главният актьор. Никакво решение няма да бъде намерено чрез потискане на Нептуновия копнеж, защото той просто ще влезе през задната врата и ще се прояви в партньора или в неблагодарната публика, които са се обърнали срещу своя идол. Може би тайната е в това да позволяваме на другите да бъдат митични и човечни едновременно

Satin

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3180
Re: Нептун-професионалисти и глупаци
« Отговор #14 -: Февруари 05, 2014, 04:22:58 pm »
НЕПТУН В ОСМИ ДОМ
На осми дом, също както на шести дом, се е поставяло слабо ударение, макар и по твърде различни причини. Най-общо той е разглеждан с опасение поради връзката му със смъртта. Би било глупаво да се спори, че този дом няма отношение към смъртта, защото всеки, който е изследвал картите на хора, чийто живот е бил преждевременно прекъснат, ще забележи един или друг акцент в този дом. Но дали имаме работа с фактическата смърт на тялото или с онова, което е отвъд тялото, е сложен въпрос. 8-ми дом се занимава с невидимите основи на физическата действителност. Това включва не само съществуващото след смъртта на тялото, но също така съществуващото по време на живота му, дълбоко под телесните сетивни възприятия на материалното съществуване. Планетите в осми дом са склонни да се изразяват сякаш са демонични сили, изригващи от скрито царство. Понякога може да се стигне до физическа смърт като последица от такова изригване. Същевременно могат да произтекат и други видове смърт. Докато втори дом е зает с онези ценности, които придобиваме чрез непрекъснатото изживяване на живота, осми дом касае онези критични стечения на обстоятелства, когато трябва да се преклоним пред онова, което е скрито, в живота или в нас самите, така че животът да може да бъде преобразен. В този контекст е възможно да разглеждаме физическата смърт като едно от много възможни нива, на които може да се развива процесът на разрушаване и пресътворяване, започнал с разкриването на скрити модели. Понякога може да е налице и елемент на несъзнателно съучастие, когато планети в 8-ми дом изразят себе си чрез физическа смърт. Желанието за смърт може да възникне не само от сблъсъка с очевидно непримирими противоречия или от обърнати навътре разрушителни импулси, но и от инстинктивно отхвърляне на живота. Именно в контекста на последното трябва да разглеждаме Нептун в осми дом.
Планетите в 8-ми дом, понеже изплуват от несъзнателните нива на психиката, често разтърсват съществуващите условия и предизвикват силна тревога и страдание. Пример за това е картата на принцесата на Уелс, обсъдена в глава 8. С Марс, Плутон и Уран в съвпад в осми дом изглежда, сякаш сили очевидно извън нейния контрол са господствали над живота й. Прекратяването на брака на родителите й е бил един израз на този съвпад, макар че би било по-точно да предположим, че аспектът сочи бурната й емоционална реакция спрямо тази загуба на емоционална и материална сигурност (При настоящия висок процент на разводите огромен брой хора изживяват този вид катаклизъм в ранна възраст. Наблюдавала съм безброй примери без никакви планети в 8-ми дом). Пристъпите й на булимия са друг израз на съвпада; натрапливите импулси, владеещи деструктивния й живот, са разрушавали покоя на ума и тялото. Трагедията на нейния брак са трети израз – отново не в буквалните понятия на описание на събития, а като образ на нейните собствени реакции спрямо ситуация, която не може да контролира. Всеки път, когато тя е преживявала активността на тези планети в 8-ми дом, житейска криза е оповестявала един вид смърт и необходимостта от създаване на нов живот.
Нептун в 8-ми дом често се изживява по внезапен и натраплив начин. Възможно е тъкмо зародените копнения на Нептун да изригнат в съзнанието с неустоима сила, понеже индивидът не знае, че ги усеща. Копнежът по източника може да приеме формата на буквално търсене на забрава, какъвто често е случаят при смърт, причинена от свръхдоза наркотик. Тъжна илюстрация на това е поппевицата Джанис Джоплин, която почина през 1970 г. от свръхдоза хероин. В рождената й карта Нептун, оформящ голям тригон със Слънце, Меркурий, Сатурн и с Уран и също в квадратура с рождената Луна, се намира на куспидата на 8-ми дом. Нептуновият стремеж към водите на Рая бе задействан в живота й, както и в смъртта й по особено горчив начин. Още по-ужасен пример е картата на Джим Джоунс, лидера на култа Народен храм, който се самоуби заедно с последователите си през 1978 г., изпивайки цианид. И тук срещаме Нептун в 8-ми дом, но единственият му мажорен аспект към други планети е точен тригон към Меркурий в 4-ти дом. В тази карта няма доминантен Нептун, както при Джоплин. Слънцето е в съвпад с Хирон в Телец, в тригон със Сатурн, в секстил със съвпада Юпитер-Плутон и в квадрат с Марс в Лъв. Тези конфигурации показват много по-издръжлива и по-силна натура. Все пак, когато вече не беше възможно да упражнява абсолютна власт, Нептун посочи пътя към дома. Когато Нептун е разположен в осми дом, спасителят може да се прояви като самата смърт.
Ебертин приписва на Нептун в осми дом “състояния на депресия, злодеяния, състояния на неразположение на душата или на ума, различни от физическо страдание или болест”. Със сигурност Нептун в 8-ми дом е свързан с определени видове депресия или “душевна болест”; несъмнено именно в такова състояние Джанис Джоплин отне собствения си живот. Но трябва да разбираме пред какъв вид депресия или болест сме изправени, ако ще работим с тези проблеми по-съзнателно, а няма просто да бъдем измъчвани от тях. Нептуновата депресия е самотата на изгнанието. У индивид, обхванат от такива чувства, Нептун може да отразява горчиво-сладка меланхолия, по-скоро циклична, отколкото постоянна, която поради съзнателния си характер може да бъде изразена в съответствие с личните способности и таланти. Все пак няма натрапливи пристъпи; човек вече знае, че по-скоро си отива у дома. Много творци намират вдъхновение в тази дълбока тъга, тя е съществена част от мирогледа на Нептун. Но когато Нептун действа несъзнателно, “душевната болест” може да изплува внезапно със съкрушителна сила и индивидът може да откликне без размисъл на зова на водите. Тъй като тези първични чувства рязко облекчават суровостта на смъртния живот, те могат да оповестят възможността за (или необходимостта от) основно почистване на собствения живот, съпътствано с изоставяне на стари нагласи и привързаности, които блокират сърцето и душата. Нептун в 8-ми дом, задействан от транзит или прогресия, би могъл по този начин да е предвестник на дълбоки и конструктивни житейски промени, спрямо които чувствата на депресия и копнеж са неизбежен и естествен ответ – стига само егото да е достатъчно силно да разпознае стойността на тази опитност.
Осми дом сочи онези критични обстоятелства в живота, когато се налага подобно на змия да сменим старата кожа и да се обновим. Индивид с акцент в този дом най-общо ще изпита няколко “въплъщения” в рамките на едно, понеже ходът на живота често е прекъсван от значителни кризи, налагащи драстични обновления. Спокойната последователност обикновено отбягва онези със силно зает осми дом. Посредством подобни кризи осъзнаваме нещо по-дълбоко от земния свят на причина и следствие. Сблъскваме се със скрита невидима действителност, която ни напомня, че егото всъщност не е господар на всичко, което изследва. Планетите в осми дом ни показват как реагираме на тези кризисни моменти и емоционалните състояния, които сме предразположени да изживяваме, въпреки че ги приписваме на външни причинители, изглеждащи отговорни за нашите катаклизми. С Нептун в 8-ми дом нашите кризи могат да се съсредоточат около проблемите на изолацията, самотата и безпомощността; нашите реакции е вероятно да бъдат изпълнени с тъга и копнеж, а движещата сила, която съзираме зад действието, е океанският източник на живота, който ни е изгонил от Рая и сега ни зове да се завърнем у дома.
Сексуалността, отразявана от 8-ми дом, е изживяване, в което изоставяме автономността си и сме “проникнати” или “обладани” от нещо различно от съзнателното его. Осми дом касае загубата на сила, придобита във втори дом посредством самостоятелността на индивида и утвърждаването на лични ценности. Когато се открием за другиго по време на полов акт, ние вече не се контролираме. В Елизабетинска Англия половият акт е наричан “малката смърт”. Освен ако не имитираме реакциите си, ние сме обзети от инстинктивни сили, които едновременно сме и не сме ние, изживявани чрез партньора. Нептун в 8-ми дом може да показва пристрастеност към това изгубване на себе си. Половият акт сам по себе си може да стане търсеният спасител; мигът на забрава по време на оргазма става миг на сливане с божественото.
Физическата интимност е също така отдих от самотата... Някои може да чувстват също, че да се отдават сексуално е начин да служат, да удовлетворяват или даже да лекуват другите. Това може да бъде също твърде удобен начин за бягство от проблеми в други сфери на живота. (Хауърд Саспортас, “Дванадесетте дома”, Лондон, Аквариан Прес, 1985, стр.300)
Нептун в 8-ми дом може да сочи дарба за екстатично удоволствие. Наравно с това, в карта, устойчива на Нептун, човек може да започне да се страхува от собствената си уязвимост и да се опитва в замяна да затвори вратата. Нептун в осми дом може да бъде свързан със сексуални задръжки също толкова често колкото и със сексуална откритост, доколкото не всеки може да позволи такава уязвимост без да заеме отбранителна позиция. Ако Нептун в 8-ми дом е отричан, той ще се проецира върху партньора, който може да бъде изживяван като емоционално и сексуално изискващ или поглъщащ. Или пък човек може несъзнателно да избере партньор, който е сексуално импотентен или с нарушени функции, и по този начин да избегне уязвимостта без да се налага да признае собствения си страх. Нептун в 8-ми дом може също така да изплува на повърхността на онази дълбока самота, скрита зад “депресията” или “душевната болест”, които описва Ебертин.
Копнежът по невидимото може да носи значителни дарби. Понеже границите между егото и несъзнаваното са флуидни, човек би могъл да получава прозрение за чувства, образи и копнежи, които принадлежат към колективното несъзнавано, и в резултат да има способност за психологическа или медиумна работа, проникваща далеч под пластовете на индивидуалната личност. Самото несъзнавано може да се яви като спасителя и сънищата и фантазиите може да добият извънреден смисъл и мощ. Нептун в 8-ми дом е най-опасен, когато забравяме за присъствието му в нас или когато така сме се отъждествили с него, че забравяме за себе си. Копнежът към разтваряне не е патологичен, той е архетипен. Може би също така не е възможно за когото и да било да прецени дали някой друг има правото да следва този копнеж по най-буквален начин. Но ако животът бъде избран пред смъртта, Нептун в 8-ми дом може да бъде истински посветен в мистериите.