с ретроградията аспектите на тр.тежка планета с натална са от 3 до 5 пъти напред назад ,първите и последните градуси са фрии,другите са изтеглили късата клечка
цитат:не съм отбелязала откъде
"първият допир е проекция или наблюдение.
Вторият допир е разпознаване или възприемане.
Третият допир е асимилиране
Първото пресичане на транзитиращата планета символизира наблюдението. Като деца наблюдаваме възрастните,които ни четат. Ние не можем да разберем знаците върху страницата, но възрастният, гледайки тези знаци, може да ни разкаже прекрасна история. Ние осъзнаваме идеята на прочетеното. Това е етапът на наблюдението - първият етап от процеса на изучаване. Ако детето никога не е виждало как някой чете или никога не е виждало написана дума, то няма дори да разбере възможността да се чете и пише. Тогава детето ще израсне, без да осъзнава тези процеси и ще стане възрастен без литературна грамотност.Затова първият допир на транзитиращата планета е нещо, което не е в нашето съзнание. То се наблюдава за пръв път, така че може да се превърне в част от нашето съзнателно познание. Затова първият сблъсък на транзита може бъде много разтърсващ. Понякога обаче човекът ще остане незасегнат от събитието: "Летящата чиния е в двора на моя съсед и затова няма нищо общо с мен." Плутоновите транзити понякога може да се третират като синдрома на летящата чиния в съседния двор, вероятно защото човек не желае да приеме големия емоционален заряд, генериран от този планетен транзит Понякога обаче човекът ще остане незасегнат от събитието: например нашите родители, които четат - ние решаваме, че ще се научим да четем. Разпознаването или възприемането е втората фаза от изучаването.Второто докосване на транзитиращ ата планета ни позволява да разпознаем своята удивителна способност да четем.
Приемането на нашата роля, без да знаем точно какво даправим или как да се справяме, но приемайки я за даденост,която ще стане част от нашия живот, е също втората фаза или докосване на транзитиращата планета. Летящата чиния няма намерение да отлита, затова по-добре да я вградим в пейзажана нашата градина. Това може да бъде много трудна фаза на транзита.И така, с практиката, ние се придвижваме в третия етап от изучаването и това е асимилирането. Вече можем да четем.И четем толкова добре, че го правим несъзнателно всеки ден,гледайки уличните надписи, вестниците и т.н. Четенето се превръща в наша втора природа. Това е третият сблъсък при транзита - възприемането и асимилирането - енергия, която някога ни е била толкова чужда, толкова обезпокоителна, сега ,като че ли се губи сред ежедневните спомени и преживявания.
Първият път, когато се случва даден транзит, стават събития, които са извън личните преживявания; вторият допир е когато човек прави нещо, което ще му даде възможностда вгради събитията в неговия или нейния свят; и третият допир е този на асимилирането, времето, когато текущите спорни въпроси на транзита не са вече спорни въпроси, а са се "разтопили" на фона на всичко останало, сполучливо вградили се в живота на човека. Ако транзитът е дълъг, с пет докосвания, тогава е възможно вторият етап от "обучението по четене" да протече по-дълго.Това положение означава, че ще има трудности при приспособяването към новите ситуации, причинени от транзита Когато транзитът е кратък - какъвто е случаят с някои Сатурнови и Ю питерови транзити, които може да имат само един сблъсък, продължаващ не повече от седмица - това е показател, че индивидът вече е асимилирал ситуацията предварително. Противоречията, дадени от транзита - които трябва да се изчистят - ще бъдат много меки, с много малко последствия, ако има такива."