Astrala
Общи и административни теми => Общи приказки. Любими. Лично творчество => Темата е започната от: Papy в Април 26, 2014, 06:44:03 pm
-
С тия технологии все повече се замислям, че децата учат по много грешен и остарял начин
Всичко може да се намери в нета, тогава защо да го помним? Какъв смисъл има например да знаеш кога е изухнала Втората световна война? Ако го знаеш, това прави ли те добър автомонтьор? А това, което се научава само в практиката, защо не се учи в училище/вуз? И изобщо-не е ли време за промяна, ама сериозна?
-
Има нужда от много, много промени, ама явно някои хора си имат за цел да ни направят тъпи и тя няма да стане ... ;D
Учи се всичко и в крайна сметка не се научава нищо!
-
Учи се всичко и в крайна сметка не се научава нищо!
По скоро карат децата да зубрят, а не да мислят, което според мен е по-важно от това колко знаят.
Образователната система в България е пълна помия от доста време.
-
На мен ми прави впечатление големият относителен дял на полуграмотни хора сред висшистите в България. А и самото качество на висшето образование, най-вече специалностите с по-широк профил, е на ниско ниво.
-
Само от 1 до 4 клас ги учат нормално. ;D
-
Не мога да се изкажа за средното ви образование, не съм била в тази система.
А иначе от повечето майки чувам колко много учат децата им в училище. Навремето в колежа, където повечето колеги бяха от елитни езикови гимназии и ни гледаха надменно и отвисоко, на мен ми направи впечатление, че много трудно усвояват елементарни учебни дисциплини извън чуждия език, който са учили. А не беше кой знае какво - основи на макроикономиката, маркетинг, основи на мениджмънта и т.н. Никакви висши математики и аналитични дисциплини - това го минах впоследствие, във втория вуз.
-
Ами, Папи, смисъла да знаеш факти и да ги помниш въпреки че ги има навсякъде, е че така се изграждат в мозъка ти причинно-следствените връзки между нещата. Това е нещо, с което техниката не може да ти помогне. В Интернет можеш да намериш информация за т. А и т. Б като части от съждението, но няма да намериш пътя, ако мозъка ти трябва да го намери. И ако мозъка ти не знае изобщо за т.Б, губиш изцяло възможността да изградиш конкретната причинно-следствена връзка. Без помнене никакво мислене не може да се случи, а без мислене - дай да я режем тая глава, защото вече не трябва.
Пряко и непосредствено това да знаеш кога е избухнала Втората световна война не те прави добър автомонтьор, не, обаче като се навреш под тази кола и започнеш да мислиш как да я оправиш, същите неврончета започват да работят и да търсят вече разработените нервни пътища. И от там ще дойде разликата, че който е отделил време да си разработи нервните пътища повече, ще постигне по-бързи и по-добри резултати. Мозъкът трябва да е стимулиран по много различни начини, за да може да достигне оптималните си възможности и има някаква взаимосвързаност между тях, по мои наблюдения. Когато подвханеш повечко неща през ежедневието као тип умствено натоварване, се справяш по-добре със всички тях.
Иначе образователната система трябва да се промени, да, но не да се спре изучаването на някои науки или помненето на някакви неща, просто защото ги пише в Интернет (то едно време ги е пишело в книги ама пак хората са ги помнили), а повече че трябва да се научат хората да мислят, а не какво да мислят. Проблема с училище е със зубрашките истории, които трябва да са дословни. В училище интуитивният интелект няма много място, освен ако ученикът сам не е достатъчно изобретателен и не намери начин да го приложи. Обема също съм съгласна с майките, посочени от Лила, че е много. Не е нормално да имаш 7 учебни часа и след 7 учебни часа да трябва да работиш още 3-4 да се подготвиш за утрешните 7. Това прави повече от 8 часа работен ден.
-
Тъндър, шахматистите имат достатъчно голяма стимулация, обаче не съм чула да са полезни с нещо друго, освен с добре изиграна партия. Важна е стимулацията, разбира се, но в днешно време трябва да е различна. Колко от нас, като завършат ВУЗ, и наистина знаят нещо? А ако не-какво са правили 5 години? Ако пък да-защо за по-важните професии се изисква минимален стаж-няколко години на по-ниска позиция? И тези със стимулираната зубраческа памет по-добра невронна мрежа ли имат? Кое го доказва? Ти доверяваш ли се на млад лекар/зъболекар?
-
В интерес на истината, в класа си имах момче, което се занимаваше с шахмат. Имам предвид в големи клубове, ходеше на състезания и ако 11 клас не беше казал, че просто повече няма да се занимава - защото го мързи, вероятно щеше да бъде нещо като малкият Веско Топалов. От духовна и житейска гледна точка е комплексар и леке, но опрделено мозъка му служеше за много повече от това да изиграе добра партия шах. Добре му вървеше в училище по всичко без да си дава никакъв зор. И като казвам никакъв, означава да не е прочел и една буква. Всичко навързваше някак с логика там където логика не си представяш дори, че можеш да намериш.
Аз не ти казвам, че практиката не е важна, което явно тълкуваш в мнението ми. Казвам ти, че без теория практика не може. Теорията и практиката вървят заедно, а не поотделно. Както ясно се изразих, зубрачеството не помага, но има разлика между това да си зубър (т.е да учиш без да осмисляш и да не правиш причиннно - следствени връзки) и да си добре осведомен човек за света, в който живееш. А за лекари и зъболекари - в интерес на истината най-големи куриози и дебилски решения съм виждала от хора, които имат много "практика", и обратното - не ми се е случвало веднъж диагноза, която ми е дадена от студент или някой, който просто се интересува от медицина, после да се потвърди и да се окаже вярна.
-
Аз като малък ходех на турнири по шах и бях един от най - добрите в училище за възрастна си, но се отказах, защото ми писна да ходя ... ;D А сега съм много слаб на шах и всеки може да ме бие, но твърдя, че ми е развил някои логически способности. Играл съм шах точно когато мозъка е започвал да ми се развива - 2,3,4 и 5 клас. :)
-
Междудругото, и тоя момък, за който говоря, беше с фиксиран Меркурий. Ама беше в Лъв. Брат ми също се е занимавал с шах - той като тебе има Меркурий в ТелИ. :012:
-
За шах ,търсете Риби/Нептун/12-ти дом. ;)
-
Заради въображаемите комбинации и "виждащи " един ход напред ,а играещи с един ход назад. :)
-
ама как се хванахте за тоя шах - само образно го споменах
то явно толкова са ми и образите :)
-
Защо не ?!? Той е от сектор "образование ". ;)
-
Аз имам и Нептун, и 12 дом, но сега ме е срам да кажа, че някога съм бил добър на шах. За мен такъв акцент дава разсеяност и това ще пречи за сериозно нещо като шаха. :) Склонен съм да правя и някои добри ходове ходове с виждане за бъдещи картини (ако играя сериозно), но често правя детински грешки. :) Може би просто не съм развил таланта си и затова. :)
-
На мен ми се струва повече Уран, защото и той може да вижда напред, но не е толкова разконцентриран, колкото Нептун. Нептун е по-поетична, романтична душа и сякаш по-добре се изразява в изкуството. :)
-
На мен ми се струва повече Уран, защото и той може да вижда напред, но не е толкова разконцентриран, колкото Нептун. Нептун е по-поетична, романтична душа и сякаш по-добре се изразява в изкуството. :)
И Юпитер вижда напред ,но само Нептун може да "вижда" и назад, и напред ,вика му се -въображение ,което е необходимо за този тип творческа игра. ;)
-
Абе, не знам дали е творческо да видиш, че Царицата ти е заплашена от пешка, защото моето разсеяно мислене понякога забравя, че опонета си е мръднал пешката пред царицата ми и това от мислене напред ... В шаха са повече детайли от колкото творчество, а там Нептун го няма. :)
-
Аз не съм казала,че Нептун /Риби са покровители на шаха ,а че тяхното присъствие е наложително-задължително ;)
Можеш да провериш с карти на шахматисти.
-
С мен "обмени опит" и ме размаза - не ви го препоръчвам много е добър. :57:
Ще си изстрия спама след малко. :012:
-
шахът не е ли добре да помниш 2002 комбинации и партии - защита на тоз, атака на онзи...рокадата на кой-беше
пу - забравила съм всичко :)
-
Ali_Lun има "логичен" стелиум в 6 дом + тригони Луна към Нептун и Уран! :)
-
Ali_Lun има "логичен" стелиум в 6 дом + тригони Луна към Нептун и Уран! :)
потърси нещо друго :) - и аз имам стелиум в 3 дом, Дева, плюс тригон луна-уран и секстил луна-нептун, ама от шах не вдявам, та даже и картите са ми трудни.
Не трябва ли да е нещо с меркурий и скорпион примерно? това е ум, мислещ чрез тайни стратегии ..., а ако долавиш и някакъв сатурн може би ...
-
При Ali_Lun тези тригони са точни - почти до минутката. При теб изброените аспекти са с много голяма орбиса, а аз като гледам карта на някого дори не ги изчитам тези с над 7 градусова орбиса особено секстилите. :) + това трети дом не е толко подреден, колкото 6-ти и дева, при теб единствената лична планета в дева ти е Венера, която няма нищо общо с шаха. :)
-
Ali_Lun има "логичен" стелиум в 6 дом + тригони Луна към Нептун и Уран! :)
Тук стелиума е "удобен" . ;)
-
Как така удобен? :012:
-
Притежателят на същия ,ще ти обясни . :)
-
Шахът на първо място е по Сатурн. В карти на добри играчи има такава връзка на Меркурий или Марс, понякога може и косвена. Нужни са по-ярки фактори за логическо и стратегическо мислене. Може и акцент върху знака, при всички случаи го има това.
-
(http://oi59.tinypic.com/2rdc029.jpg)
-
Тъкмо за него си мислех снощи, като стана въпрос за шахматисти, но не знаех, че някъде има карта с час на раждане.
Интересно, най-точните аспекти на Меркурий в тази карта са с Марс и Плутон. :017:
-
Прави ми впечатление при Каспаров Луна на АСЦ,лично съм срещал само двама човека с ейдетична,фотографска памет-на единия му погледнах картата - имаше Слънце съвпад Луна в Рак ,Луната точен съвпад с АСЦ- знаеше перфектно няколко езика,съставките на лекарствени препарати ги помнеше с точност в милиграми ,доколкото знам Луната е сигнификатор на паметта .
-
Слагам Ви и картата на Боби Фишер,защото освен всичко и нещо друго уж му има. ;D
-
Ами непредвидим,чешит,иначе аз не разбирам от шах,просто табладжийче останах.Тук има инфо за Фишер :http://www.chessbgnet.org/champs.php?page=13
-
Ами непредвидим,чешит,иначе аз не разбирам от шах,просто табладжийче останах.Тук има инфо за Фишер :http://www.chessbgnet.org/champs.php?page=13
Ребека,таблата е проста игра ,но за умни хора ,така че... ;)
-
При тримата марс-силно аспектиран. При двама-марс водолей в голям въздушен тригон. Браво на момчетата!
А нашата Маргарита-да я проверим ли? Веско Топалов може да търсим.
В лъв с аспектите плутон, мерк , при Гари, помня, че психически беше силно издържлив, по-обладан и непроницаем. Карпов ,например , е повече тип интелекталец като визия.
-
И при тримата Марс е с Нептун ,'що ли така ?!? ;)
-
Вероятно заради него не се занимават с активен спорт, а за решили да е нещо, с което може едновременно да спортуват и да си седят на стола. :012:
-
Някой да знае световно известен бриджист? :017:
-
Някой да знае световно известен бриджист? :017:
Да,но без рождени данни-Стив Гарнер и Ралф Катц,имаме и много добри български играчи по спортен бридж,за плафон не съм чувала да има световен шампионат.Предполагам ,че към 5-ти дом и Марс/Юпитер ,трябва да има акцент на Риби /Водолей.
-
Млечни и месТни продукти – чета в журналистическа статия и то не в някоя алабала медия. Леле, тия са от кол и въже събрани! :o
Та това е по въпроса за образованието и нивото му ;D