Автор Тема: Злободневни теми днес. Коментари.  (Прочетена 336305 пъти)

Veselin

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6498
Re: Злободневни теми днес. Коментари.
« Отговор #630 -: Юли 02, 2015, 10:50:53 am »
Мисля, че стока в магазин може да се връща само когато има фабричен дефект, който не е забелязан по време на покупката, и разбира се, клиентът трябва да има касов бон или фактура, за да докаже, че е закупил стоката от там. Неслучайно в повечето магазини има надпис, че рекламации се приемат само на място и касовият бон да се пази до напускането на обекта. А това, че клиентът може да не е преценил правилно дали дадена дреха му стои добре, дали е неговия номер и дали наистина ще му е нужна, си е само негов проблем и е трябвало да мисли по-добре.

Lilla

  • Без Астро Теми
  • Hero Member
  • *
  • Публикации: 13839
Re: Злободневни теми днес. Коментари.
« Отговор #631 -: Юли 02, 2015, 10:56:28 am »
Разбира се, винаги ще намерим оправдание за простата продавачка, особено ако клиентът е чужденец.  :)

А туристи има всякакви, много грозни изпълнения съм виждала в ютюба на пияни свине.
Melius est prudenter tacere, quam inaniter loqui

Lilla

  • Без Астро Теми
  • Hero Member
  • *
  • Публикации: 13839
Re: Злободневни теми днес. Коментари.
« Отговор #632 -: Юли 02, 2015, 11:03:25 am »
Мен също ме дразни това "ти" на продавачките към клиентите, но не знам как да им кажа, че ми е неприятно :) - тази клиентка как го е направила, Лили?

Продавачката явно не знаеше добре езика и освен че говореше на "ти", не можеше и да го обясни така, че да звучи учтиво. И отстрани звучеше някак императивно, сякаш дава наредби на клиентката - "на ти още едно", "дай ми това", "вземи онова". Клиентката се усмихна и пита "При вас така ли е прието да се говори?". Стоях встрани и наблюдавах.  :012:

Щом и на мен ми е направило впечатление, ясно е за какво става въпрос. С тоя манталитет и маниер отдавна съм свикнала и изобщо не се обиждам, ако продавачка в някой магазин ми говори на "ти". Пък и не бяхме в китайски магазин.

 
Melius est prudenter tacere, quam inaniter loqui

Reptil

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1945
Re: Злободневни теми днес. Коментари.
« Отговор #633 -: Юли 02, 2015, 11:05:12 am »
Веско, това е една от тънките разлики между тук и белио западен свет. Там можеш да върнеш всичко, в някои случаи и след месец (без да го ползваш, естествено), и няма никакво значение защо — не ти ставало, не те кефи цветът… все тая, връщаш стока, връщат пари. Предпочитат да не те дразнят и пак да отидеш при тях, да станеш редовен клиент в добрия случай, вместо еднократно да те оскубят и ядосат. А ако се държиш като идиот, може и любезно да те помолят да напуснеш. Любезно. Няма да ти говорят на "ти" и "ма". И те така.

Veselin

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6498
Re: Злободневни теми днес. Коментари.
« Отговор #634 -: Юли 02, 2015, 11:09:22 am »
Не искам да ме разбирате погрешно, не оправдавам въобще поведението на собственичката на магазина (самата продавачка не ни беше показана). Нейното поведение беше под всякаква критика. Сигурен съм обаче, че за всяко нещо си има причина. Самият аз като продавач съм попадал на клиенти, които са се държали изключително нагло и грубо, бутали са ми буквално цигарата си в лицето ми и дори при направена забележка от моя страна, че има лесно запалими материали и че може да стане пожар, не са обръщали внимание. Мисля, че по-добре щеше да е, след като в магазина е имало камери, а предполагам и СОТ, собственичката директно да ги беше извикала без никакви приказки и разправии и те да се оправят. Веднъж така постъпих с нагъл клиент (при все че бях толкова любезен) и след този случай клиентите взеха да се държат с нужното уважение.

Lilla

  • Без Астро Теми
  • Hero Member
  • *
  • Публикации: 13839
Re: Злободневни теми днес. Коментари.
« Отговор #635 -: Юли 02, 2015, 11:11:47 am »
Навремето, още докато учех и бях студентка, и аз съм работила временно в магазин, за дамско бельо беше. Много ме учуди когато една клиентка /не беше чужденка/ пожела да пробва чорапогащник, при това от най-фините дето лесно се късат. Ето, липсва и клиентска култура, не само култура на обслужване.

Иначе в скъпите магазини дават да пробваш и бикини, боксерки, прашки, но се предполага, че там хората не влизат само за едното пробване, а с намерение да купят. В евтините магазини /за българско и китайско бельо/ нищо не се пробва, най-много някой сутиен да изпросиш да премериш в пробната, но пък насреща ще видиш кисела физиономия /на продавачката/, която в голяма степен ти разваля удоволствието от пазаруването.

Ама Весо, зависи в какъв магазин работиш. Не съм виждала в скъп магазин клиентите така да изпростяват, влизат и се държат възпитано. Там се прави предварителна пресявка - отблъскват нежелана клиентела с високи цени.



« Последна редакция: Юли 02, 2015, 11:14:07 am от Lilla »
Melius est prudenter tacere, quam inaniter loqui

Diyana

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1702
Re: Злободневни теми днес. Коментари.
« Отговор #636 -: Юли 02, 2015, 12:12:55 pm »
Мисля, че стока в магазин може да се връща само когато има фабричен дефект, който не е забелязан по време на покупката, и разбира се, клиентът трябва да има касов бон или фактура, за да докаже, че е закупил стоката от там. Неслучайно в повечето магазини има надпис, че рекламации се приемат само на място и касовият бон да се пази до напускането на обекта. А това, че клиентът може да не е преценил правилно дали дадена дреха му стои добре, дали е неговия номер и дали наистина ще му е нужна, си е само негов проблем и е трябвало да мисли по-добре.


Всяка стока може да се връща в едномесечен срок след покупката, без да се указва причина. Ако не си я повредил. Според нашия закон за защита на потребителите включително. Ако не си знаем правата, естествено, че всички търговци могат да ни манипулират с измислени "правила" кога имаме право на рекламация.  Има изключения за лекарства и неопаковани храни и подобни и трябва да си пазиш касовата бележка, но, общо взето, можеш да върнеш ВСИЧКО. Даже просещите по макдоналд клошари си знаят това право и просят като им купиш нещо да им го предоставиш с касовата бележка, за да си го обменят после срещу кеш обратно на касата :012:
De omnibus dubitandum est

Veselin

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6498
Re: Злободневни теми днес. Коментари.
« Отговор #637 -: Юли 02, 2015, 12:15:18 pm »
Мисля, че е най-добре наистина да се копира от самия закон (разбира се това, което е актуално в момента), за да няма излишни спорове. Разбира се, който реши да издири точния член, който формулира това.

Lilla

  • Без Астро Теми
  • Hero Member
  • *
  • Публикации: 13839
Re: Злободневни теми днес. Коментари.
« Отговор #638 -: Юли 02, 2015, 12:24:19 pm »
Във фирмата, в която доскоро работех, също все клиентите им бяха криви, все те виновни, все са тъпи. Не беше магазин за чорапи.  :012:

В резултат на това има много недоволни клиенти, прави им се антиреклама, някои са завели и дела срещу тях. Ако говорим за специфична и по-скъпа продукция, недоволният клиент може да повлече след себе си цяла вълна от недоволство, жалко че предприемачите не го разбират. Колкото и да е престижна компанията, с каквото и реноме да се ползва магазинът, ако наетият човешки ресурс не струва и е с ниско качество, това удря и имиджа на търговеца.
Melius est prudenter tacere, quam inaniter loqui

akruks

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 13755
    • https://victoryastro.blogspot.com/
Re: Злободневни теми днес. Коментари.
« Отговор #639 -: Юли 02, 2015, 12:44:13 pm »
Въпросът не е за Самуил и Вазов по принцип, а за този паметник в частност. София отчаяно се нуждае от малко тротил — тази същата изгъзица, паметника на св. София, Паметника на руската армия, Пето***-шестокрак… впрочем последният може да бъде оставен на времето, като истински символ на (соц)деконструктивизма.
  :012: :012:  :012:
Има и по-голям кич от изброеното, например центъра на съседна столица, които се изживяват като наследници на Александър Македонски  :29:
Толкова евра наляха в излични и кичозни грандомански паметници, че не е истина- все едно са декори на холивудска продукция  :)

Papy

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7914
Re: Злободневни теми днес. Коментари.
« Отговор #640 -: Юли 02, 2015, 02:43:46 pm »
А може и така да се преподава

Papy

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7914
Re: Злободневни теми днес. Коментари.
« Отговор #641 -: Юли 02, 2015, 02:49:16 pm »
Според последно известните ми промени в ззп, срокът за безпричинно връщане е 14 дена
ето

trendy

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1804
Re: Злободневни теми днес. Коментари.
« Отговор #642 -: Юли 02, 2015, 04:40:17 pm »
Как може да съществуват такива непукисти?! Така от 2 дена мазите ни са пълни с вода и никой не го интересува и всеки си прави оглушки. Майка ми, че е жена тича, звъни на 112 да дойдат да я изтеглят не можело, щото била под 12 см. Еми така е от българина нищо не става. Прост народ, проста работа. Кви мъже са това комшиите ни- не става нищо от тях!
« Последна редакция: Юли 02, 2015, 05:52:42 pm от trendy »


Lilla

  • Без Астро Теми
  • Hero Member
  • *
  • Публикации: 13839
Re: Злободневни теми днес. Коментари.
« Отговор #644 -: Юли 02, 2015, 07:32:57 pm »
Как може да съществуват такива непукисти?! Така от 2 дена мазите ни са пълни с вода и никой не го интересува и всеки си прави оглушки.

Спомням си как още, докато живеех в предишното жилище, в мазите на кооперацията се спукаха канализационните тръби - мръсен канал. Няма да ви казвам каква воня се носеше във входа, на кой каквото е ял.  :d030: :012:
Melius est prudenter tacere, quam inaniter loqui