Ако аз бях от богаташите, щях самата аз да давам парите, но като не съм...
И богаташите биха, но повечето вече имат нужда от някакъв гарант срещу злоупотреби, щото са се парили - затова предпочитат някой да ги организира и после да им гарантира, че работата е свършена. Друг е въпросът, че за организацията на кампанията като правило се потрошават почти толкова пари, колкото се събират от събитието. От опита си съм се убедила, че "директният маркетинг" - тип просия с нарочените дарители, е най-бърз, най-ефективен и най-безотказен. Ако не досаждаш прекалено често де, щото и богаташите са крайно число и не си им само ти на хранилката
. И ако не си се злепоставил с някоя компрометирана кауза преди това.
И още един проблем - "спонтанната" благотворителност често свършва в коша - хрумнало му на някой да закара чувал със стари дрехи или сирена, торти и луканки в дом за деца. Ама децата дрехи си имат, на дома му трябват памперси, чаршафи и почистващи препарати, а хранителни продукти могат да приемат само след разрешение от съответните институции и придружени с нарочен официален документ за произход, дата на производство и т.н. Хората рядко се сещат да звъннат и да попитат с какво конкретно да бъдат полезни и после започва негодувание и врява до бога, че им изхвърлили секънд хенд гащите на боклука.
ПС. Простете за изобилния спам, бях на нет-диета две седмици и сега със сигурност ще ме избие на логорея