МОН отпуска пари на училищата, за да преценят директорите какви устройства да закупят за онлайн обучението - не се интересуват кои фирми да ги осигурят, дали са нови устройствата и т.н. Има голяма далавера тук, по лични наблюдения. През миналата уч. година имаше процедура за безплатен и-нет в ромските квартали, сега не знам как е, но мисля, че продължава.
В основния Закон на държавата е разписано, че обучението до 16-годишна възраст е задължително. Но благодарение на новия закон за предучилищно и уч. образование, който влезе в сила от 2016 г. се даде възможност на родителя да избира ф-мата на обуч. на детето му - редовна, задочна, индивидуална, дистанционна. Настойник на детето е родителя и той си решава къде, кога и дали ще го изпраща на училище. Работейки в тази сфера съм се сблъскала със ситуации, в които нито една институция не може да принуди някой родител да изпрати детето си на училище.
Личното ми мнение и усещане е, че предстои постепенно преминаване към дистанционно обучение. И в един момент учителите ще се окажат излишни, защото няма да има реална необходимост от тях. Учениците ще застават пред устройството, ще влизат в дадена програма за обучение, като темите за всеки един предмет ще са предварително разработени и записани, изкуствен интелект ще засича дали детето реално е пред комп., как възприема материала и т.н. А всичко ще се отчита и записва в една база данни, в която ще се обработва информацията.
Измислената пандемия направи богатите по-богати, а бедните още по-бедни. Никой не го интересува от висшестоящите за простосмъртните, а и на тях не им трябват грамотни и образовани хора, а роботи, които да програмират, както си пожелаят.